اگر اخبار مربوط به GDC سال ۲۰۱۹ را دنبال کرده باشید میدانید که گوگل از یک پلتفرم اسریم آنلاین بازیهای ویدیویی به ناماستادیا (یا با تلفظ صحیحتر، استیدیا) سخن به میان آورد. گرچه برای من عجیب است که چرا نامش را گوگل Games نگذاشتهاند، اما آنچه در مراسم معرفی این پلتفرم دیدیم واقعا جذاب به نظر میرسید. اینکه بدون نیاز به کنسول یا فارغ از دانلود کردن بازیهای سنگین، در یوتیوب بتوانید با یک کلیک وارد یک بازی بشوید و در عرض چند ثانیه مشغول به بازی کردن شوید واقعا هیجانانگیز و خارقالعاده به نظر میرسد، اینطور نیست؟
اگر میپرسید پس چرا نتفلیکس در زمینه استریم فیلم و سریال و همینطور اسپاتیفای در زمینه استریم موسیقی موفق بودهاند، باید بگویم که استریم محتوایی مثل فیلم و موسیقی با گیم خیلی تفاوت دارد. در فیلم یا موزیک شما هیچ نقش مقابلی در اصل محتوا ندارید. فیلم و موزیک مثل یک اتوبان یک طرفه هستند که در محتوای خود نیازی به شما ندارند. محتوا از پیش ساخته شده و صرفا از طریق اینترنت به سمت شما منتقل میشود. اما بازیهای ویدیویی کاملا به تعامل گیمر وابسته هستند. این فقط خود گیم نیست که برای شما باید استریم شود، بلکه دستورات شما هم در خود گیم یا همان محتوای اصلی نقش دارد و همین کار استریم را مشکل میسازد. دقیقا به همین خاطر است تا کنون هیچ سرویس استریم بازی آنلاینی مثل PSNow یا دیگر موارد مشابه نتوانستهاند موفقیت چشمگیری داشته باشند.
برای همین است که حداقل تا آیندهای نه چندان نزدیک، شما همچنان به کنسولهای بازی یا فرآیند دانلود بازیهای احتیاج خواهید داشت و گوگل استادیا یا هر پلتفرم استریم بازی دیگری نمیتواند این نیاز را از میان بردارد. بماند که هنوز مشخص نیست گوگل چطور میخواهد کمپانیهای سازنده بازیهای کلیدی را به سوی خود جذب کند چون کنسولهای سونی و نینتندو ومایکروسافت برای آنها بسیار سودآور بوده و هستند و از قبل بارها امتحان خودشان را پس دادهاند و مسلما این سه غول دنیای کنسولها هم ساکت نمینشینند تا گوگل بیاید و دنیای گیمینگ را از آنها بگیرد و برود.
منبع:https://itresan.com
<a data-cke-saved-href="https://www.eghamat24.com/" href="https://www.eghamat24.com/" _blank"="" rel="follow">