دانشمندان علیه دانشمندان

کانال تلگرامی بنیاد فضای مجازی جبرئیل به بررسی اثر اینترنت5G  پرداخت و نوشت: فرکانس ایجاد شده در 5G بین ۳۰ گیگاهرتز تا ۳۰۰ گیگاهرتز است، این مقیاس برای 4G حدود ۶ گیگاهرتز بود که همین موضوع برای فعالان انسانی و زیست محیطی نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند!

همین نگرانی‌ها ۲۳۰ دانشمند از ۴۰ کشور جهان را بر آن داشت که بیانیه‌ای مشترک در مورد تبعات انسانی و زیست محیطی گسترش انتشار امواج الکترومغناطیسی با توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) منتشر کنند.

در این بیانیه آمده است که این امواج، خطر ابتلا به سرطان، اختلالات عصبی، آسیب‌های ژنتیکی و ناباروری را افزایش و با کاهش قدرت حافظه، سطح یادگیری انسان را کاهش می‌دهد همچنین شواهد در حال افزایشی نیز در مورد تبعات امواج الکترومغناطیسی بر زیست طبیعی گیاهان و حیوانات وجود دارد.

منبع:مشرق

سیستم‌عامل Hongmeng OS 2.0 رونمایی شد
    سیستم‌عامل Hongmeng OS 2.0 رونمایی شد
    وانگ چنگ‌لو؛ رئیس دپارتمان نرم‌افزاری هواوی:امروزه ما برای پیشی گرفتن در زمینه ساخت اکوسیستم مبتنی بر تلفن‌همراه و حوزه صنعت ارتباطات به فرصتی فوق‌العاده دست یافته‌ایم وچشم‌اندازهای بسیار بزرگی پیش روی ما قرار دارند.”
      2020-09-14 12:15:05
    گامی رو به جلو درموسسه RMIT
    گامی رو به جلو درموسسه RMIT
    این پوست مصنوعی با استفاده از یک لایه الکترونیکی نازک تولید شده است. این لایه مجهز به سنسورهای سنجش فشار، پوشش‌های واکنش‌دهنده به دما و یک سلول حافظه شبه مغز است.
      2020-09-07 10:54:54
    سامسونگ دیگرلاف نمی زند
    سامسونگ دیگرلاف نمی زند
    این فناوری جدید نه‌تنها موجب برتری سامسونگ نسبت به سایر رقبای خود در این صنعت می‌شود بلکه "مانع اصلی توسعه" در مقیاس‌گذاری رم را نیز برطرف می‌کند
      2020-09-06 13:14:51
    هوشمند سازی مدارس سرعت می گیرد
    هوشمند سازی مدارس سرعت می گیرد
    ما برای تشویق کسب و کارها و استارتاپ‌ها به جهت ورود به حوزه خدمات و محتوای آموزشی، اعطای وام را در اولویت قرار داده‌ایم. همچنین اختصاص فضای کاری مشترک نیز برای رشد و شکوفایی شرکت‌های نوپا در دستور کار قرار گرفته است.
      2020-09-04 11:23:36
    جایگاه ایران درحکمرانی برفضای مجازی
    جایگاه ایران درحکمرانی برفضای مجازی
    باتوسعه پروژه‌هایی که با مفهوم اینترنت بدون مرز توسط اسپیس ایکس، آمازون و گوگل طراحی شده و نیز سرویس‌های جدید نسل‌های آینده تلفن همراه، دیگرامکان "رگولاتوری" روی اینترنت وجود نخواهد داشت.
      2020-09-01 15:13:53
    رشدسرمایه گذاری در حوزه"هوش مصنوعی"
    رشدسرمایه گذاری در حوزه"هوش مصنوعی"
    آمریکا مدعی ساخت اینترنت کوانتومی و تبدیل شدن به یک ابرقدرت فنی است. بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می‌دهد صرف هزینه در حوزه هوش مصنوعی در منطقه خاورمیانه و آفریقا نیزدر سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری خواهد داشت.
      2020-08-26 09:54:00
    دانشمندان علیه دانشمندان
    همین نگرانی‌ها ۲۳۰ دانشمند از ۴۰ کشور جهان را بر آن داشت که بیانیه‌ای مشترک در مورد تبعات انسانی و زیست محیطی توسعه این تکنولوژی منتشر کنند.
      2020-08-24 10:17:23
    نسل جدید نمایشگرها
    نوآوری
    نسل جدید نمایشگرها
    این نمایشگرها را می‌توان در بخش‌های تجاری مختلف مانند پنجره‌های بزرگ مغازه‌ها یا نمای خارجی ساختمان و همچنین نمایشگاه‌ها استفاده کرد.
      2020-08-23 11:09:18