در سال 96 بازار بازی‌های دیجیتال کشور 920 میلیارد تومان درآمد داشت

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای جدیدترین گزارش از جامعه آماری گیمرهای ایران را به شرح زیر ارائه کرد:

*  از هر 100 ایرانی 35 نفر گیمر هستند.

*  از 28 میلیون گیمر در ایران 65 درصد مرد و 35 درصد زن هستند.

*  از هر 100 زن در ایران 24 نفر گیمر هستند و از هر 100 مرد در ایران 45 گیمر هستند.

*  در هر خانوار ایرانی به‌طور متوسط 1 نفر بازی دیجیتال انجام می‌‎دهد و متوسط سن بازیکنان ایرانی 19 سال است.

*  31 درصد را کودکان زیر 12 سال، 36 درصد را نوجوانان 12 تا 19 سال، 26 درصد را جوانان 20 تا 34 سال، 6 درصد را میان‌سال‌های 35 تا 59 سال و یک درصد را کهن‌سال‌های بالای 60 سال تشکیل می‌دهند.

*  88 درصد از پلتفرم موبایل، 25 درصد از پلتفرم رایانه شخصی و 18 درصد از پلتفرم کنسول استفاده می‌کنند.

*  77 درصد از گوشی هوشمند، 31 درصد از تبلت، 20 درصد از رایانه شخصی، 11 درصد از لپ‌تاپ، 18 درصد از کنسول خانگی و 2 درصد از کنسول دستی استفاده می‌کنند.

*  در سال 1396 درآمد بازار بازی‌های دیجیتال کشور 920 میلیارد تومان بوده است.

*  بازی Clash of Clans پرطرفدارترین بازی در ایران است، بازی PES در رده دوم و بازی GTA در رده سوم بازی‌های پرطرفدار در ایران قرار دارد. بازی‌های کانتر استرایک، فیفا، باقلوا، کلش رویال، کال آو دیوتی، پو و کوییز آو کینگز به ترتیب رده‌های چهارم تا دهم بازی‌های پرطرفدار ایرانی را از آن خود کرده‌اند.

*  از میزان 920 میلیارد تومان کل درآمد بازار بازی‌های دیجیتال ایران در سال 1396 حدود 525 میلیارد تومان سهم سخت افزار و حدود 395 میلیارد تومان سهم بازی است. دستگاه‌ کنسول با 428.6 میلیارد تومان محبوب‌ترین سخت‌افزاری است که خریداران بابت آن پول پرداخت کرده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

    نظرات

    سفر در زمان
    فناوریهای برتر
    سفر در زمان
    تحقیقات جدید جامعه علمی را در مورد برگشت جریان زمان در سیستم‌های کوانتومی هیجان زده کرده است.
      2019-03-21 10:26:05
    پیوند اپلیکیشن ها
    تازه های فناوری
    پیوند اپلیکیشن ها
    موضع مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیس‌بوک ،نشان می‌دهد این خبر صحت داشته و در آینده‌ای نزدیک به واقعیت خواهد پیوست.
      2019-03-15 08:04:00
    اینترنت دو تکه شده است
    فضای مجازی
    اینترنت دو تکه شده است
    در چین استفاده از گوگل به یک درصد نیز نمی‌رسد و این در حالی است که در اروپا ۹۵ درصد و در آمریکا ۸۷ درصد از کاربران از گوگل استفاده می‌کنند.
      2019-03-11 09:24:04
    کاربران فضای مجازی فریب نخورند
    دانش روز
    کاربران فضای مجازی فریب نخورند
    این روش، یکی از حملات سایبری شناخته شده مبتنی بر مهندسی اجتماعی است که با فریب دادن کاربران موردنظر ،اطلاعات محرمانه و خصوصی آنهاتوسط خودشان در اختیارعامل نفوذی قرار می گیرد.
      2019-03-09 16:06:00
    چالش مرموز
    خانواده
    چالش مرموز
    بهتر است پیش از هرگونه پیش داوری، خطرات موجود در فضای مجازی را بدرستی ارزیابی کرده و درباره خطراتی که هنوز تأیید نشده است اظهارنظر نکنیم.
      2019-03-05 10:15:00