رکورد 10 هزار میلیارد ریالی برای فروش محصولات دانش بنیان حوزه سلامت

ایرج حریرچی در نشست خبری امروز خود گفت: ایران ۴۷ هزار و ۷۰۳ مقاله و مستند علمی  در سال۲۰۱۶ در بانک اطلاعاتی اسکوپوس منتشر کرده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد مقالات ایران ۲ هزار و ۸۶۱ مقاله و مستند در سال ۲۰۰۶ بوده است؛ افزود: درباره کیفیت مقالات رتبه هجده جهانی و رتبه اول منطقه را در تعداد استنادات مقاله داریم.
حریرچی گفت: سهم مقالات علوم پزشکی در۱۰ درصد مجلات برتر دنیا در سالهای ۲۰۱۵ و۲۰۱۶رشد قابل توجهی داشته است.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در ابتدای دولت یازدهم ۸ دانشمند در علوم پزشکی در یک درصد برتر جهان داشتیم الان به۴۱ نفر و از نظر تعداد استنادات دریافتی از رتبه ۴۹جهانی در سال۱۹۸۸ به رتبه ۱۸جهانی در سال ۲۰۱۶ رسیده است.
وی گفت: تعداد دانشمندان علوم پزشکی برتر کشور که دارای شاخصh-index یا بزرگتر از ۱۵ بوده اند در ابتدای دولت یازدهم ۱۰۸ نفر و اکنون به۴۲۱ نفر رسیده است؛ در حالی که در سال ۹۴ این تعداد ۲۹۸ نفر بوده است.
قائم مقام وزیر بهداشت همچنین اشاره ای به تعداد شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد فناوری حوزه سلامت کرد و گفت: ۵۲ مرکز رشد فناوری در حوزه سلامت تا سال ۹۳ وجود داشت که در سال ۹۵ به ۸۰ مرکز افزایش یافته است.
همچنین ۲۸۰ شرکت دانش بنیان حوزه سلامت تا سال ۹۳  وجود داشت که سال ۹۵ این تعداد به ۷۸۲ رسیده است.
حریرچی افزود: میزان فروش کل شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در سال۹۵ به هزار و ۱۰ میلیارد تومان رسید که پ‍یش بینی می شود این رقم تا پایان سال ۹۶ به دو هزار میلیارد تومان برسد.
منبع : دانش بنیان 24

    نظرات

    "تخریب خلاقانه"در سیلیکون ولی
    شرکت ها و برندها
    "تخریب خلاقانه"در سیلیکون ولی
    اگرچه سیلیکون ولی، دستاوردهای تحول آفرینی زیادی را به دنیای دیجیتال عرضه کرده، اما به طور خطرناکی به یک کارخانه تک محصولی مردان سفیدپوست و نخبه کامپیوتر تبدیل شده است.
      2018-10-05 16:25:00
    کناره گیری ایلان ماسک
    شخصیت ها
    کناره گیری ایلان ماسک
    اگر توافق به‌دست آمده طبق برنامه پیش برود، ماسک باید ظرف 45 روز از مقام ریاست هیئت مدیره کناره‌گیری کند و حداقل تا سه سال بعد از آن نمی‌تواند برای این پست انتخاب شود.
      2018-10-02 07:40:09
    استارتاپ ناب ،جذاب‌ترین بازیگر دنیای کارآفرینی
    تازه های کسب و کار
    استارتاپ ناب ،جذاب‌ترین بازیگر دنیای کارآفرینی
    این متدولوژی به شما می‌گوید، فرآیند آزمایش را به جای برنامه‌ریزی سنگین، بازخورد مشتری را به جای شهود و طراحی تکرار شدنی را به جای راه‌کار سنتی توسعه "طرحی کامل و عالی در ابتدا" مورد استفاده قرار دهید.
      2018-10-02 06:58:00