اقدام تحسين برانگيز فيسبوك براي آسودگي بيشتر كاربران

گاهی اوقات ممکن است تبلیغات موجود در فیس بوک، برای افراد آزاردهنده باشند، اما این اوضاع، وقتی بدتر می‌شود که تبلیغات، به مشکلات و مصیبت‌های موجود در زندگی کاربران، ربط داشته باشند. مثلاً اگر فردی کودک خود را از دست داده باشد، پرواضح است که دیدن محصولات مرتبط با کودکان برای او دردناک خواهد بود و فیس بوک می‌خواهد این شرایط را به نحوی تغییر دهد

قابلیتی که این شبکه اجتماعی به‌صورت آزمایشی پیش‌بینی کرده، به افراد امکان می‌دهد تا بتوانند تبلیغات ناراحت کننده را مخفی کنند. در حال حاضر، گزینۀ گام بوک، به بلاک کردن تبلیغات الکلی محدود شده است.
البته ممکن است این قابلیت از نظر مالی برای فیس‌بوک مشکلاتی را به همراه داشته باشد، چون افراد بدون این‌که تبلیغات را مشاهده کنند، آن را پاک می‌کنند و بدین صورت تبلیغات تا مقدار زیادی محدود خواهد شد و این امر برای شرکت‌های مختلف، خوشایند نخواهد بود.
اقدام مورد بحث، تنها بخشی از اصلاحاتی است که فیس‌بوک می‌خواهد آن را اجرایی کند. در واقع فیس بوک تمایل دارد که کاربران با آسودگی و سهولت بیشتری بتوانند تبلیغاتی که دوست ندارند را مخفی کنند.
یکی از راهکارها و تمهیدات بسیار خوب پیش‌بینی شده، این است که افراد برای دیدن تبلیغات، به بخشی تحت همین عنوان بروند. این طرح فقط در سطح اجرای آزمایشی است و در نتیجه اجرای گسترده‌تر آن، به موفقیت طرح بستگی دارد. با این حال، مخفی کردن تبلیغات، یک تغییر بزرگ در فیس‌بوک به شمار می‌رود. این غول شبکه‌های اجتماعی، قصد دارد کاری کند که افراد، تبلیغاتی که دوست دارند را مشاهده کنند اما متأسفانه نمی‌توان به‌طور کامل تبلیغات ناخواسته را حذف کرد.

همچنین این کار فیس بوک، نشان دهندۀ آن است که درآمد حاصل از تبلیغات کوتاه مدت، همه چیز نیست و رضایت کاربران در سطوح بسیار ارزشمندتر و بالاتری قرار دارد. چون اگر کاربر از تبلیغاتی که روی صفحه فیس‌بوک می‌آید، آزرده شود ممکن است چند بار تحمل کند، اما بالاخره کاسۀ صبرش لبریز می‌شود و فیس‌بوک را ترک می‌کند.
به همین خاطر باید در این طرح، بازخوردها و نظرات مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا هم ایرادات و اشکالات مربوط به این طرح به‌طور کامل حل شود و هم کاربران بتوانند، پیشنهاد‌هایی ارائه دهند که برای آینده، مفید و سودمند واقع شود.
منبع : ایتنا به نقل از انگجت

    نظرات

    پیوند اپلیکیشن ها
    تازه های فناوری
    پیوند اپلیکیشن ها
    موضع مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیس‌بوک ،نشان می‌دهد این خبر صحت داشته و در آینده‌ای نزدیک به واقعیت خواهد پیوست.
      2019-03-15 08:04:00
    اینترنت دو تکه شده است
    فضای مجازی
    اینترنت دو تکه شده است
    در چین استفاده از گوگل به یک درصد نیز نمی‌رسد و این در حالی است که در اروپا ۹۵ درصد و در آمریکا ۸۷ درصد از کاربران از گوگل استفاده می‌کنند.
      2019-03-11 09:24:04
    کاربران فضای مجازی فریب نخورند
    دانش روز
    کاربران فضای مجازی فریب نخورند
    این روش، یکی از حملات سایبری شناخته شده مبتنی بر مهندسی اجتماعی است که با فریب دادن کاربران موردنظر ،اطلاعات محرمانه و خصوصی آنهاتوسط خودشان در اختیارعامل نفوذی قرار می گیرد.
      2019-03-09 16:06:00
    چالش مرموز
    خانواده
    چالش مرموز
    بهتر است پیش از هرگونه پیش داوری، خطرات موجود در فضای مجازی را بدرستی ارزیابی کرده و درباره خطراتی که هنوز تأیید نشده است اظهارنظر نکنیم.
      2019-03-05 10:15:00
    والدین به هوش باشند
    خانواده
    والدین به هوش باشند
    هرازگاهی شنیده می‌شود که چالش‌هایی محیط شبکه‌های اجتماعی را پر کرده و افرادی که در این شبکه‌ها قرار دارند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما زمانی که این چالش‌ها افراد کم سن و سال را هدف بگیرد باید کمی نگران باشیم.
      2019-03-03 07:20:00