بزرگان خودروساز به پیشواز آینده رفته اند؛ شبکه شارژ الکتریکی خودرو تقویت میشود

بعضی مواقع رفاقت در کنار رقابت نتایج بسیار بهتری به دنبال دارد. در حالی که ب ام و و نیسان از برخی جهات رقبای سرسخت هم محسوب می شوند، این دو کمپانی با همکاری EVgo تصمیم گرفته اند امسال 50 ایستگاه شارژ سریع دیگر به شبکه ایستگاه های شارژ موجود اضافه کنند.

آنطور که پیداست، ب ام و و نیسان بخاطر خودروهای الکتریکی نسبتا پرطرفدار خود یعنی i3 و لیف این تصمیم را اتخاذ کرده اند. دارندگان این خودروها می توانند در هر یک از ایستگاه های جدید توقف کرده و باتری اتومبیل خود را شارژ کنند.

البته به دلیل اتصال به شبکه سراسری همه مالکین خودروهای برقی که بصورت DC شارژ می شوند، از این ایستگاه ها استفاده کنند.

تمامی 50 شارژر سریع که در سال 2017 نصب خواهند شد، بصورت دو پورته هستند؛ به این معنی که آنها با سوکت های CHAdeMO و SAE Combo سازگاری خواهند داشت.

تعداد ایستگاه های شارژی که توسط EVgo مدیریت می شوند، به رقم 668 می رسد؛ با این حال قرار است بر تعداد آنها افزوده شود. در دسامبر 2015 نیز نیسان و ب ام و اعلام کرده بودند که 120 شارژر DC دو پورته سریع در مکان های مختلف راه اندازی خواهند کرد، بنابراین همکاری کنونی ریشه در گذشته داشته و شاید در آینده نیز ادامه یابد.

این دو کمپانی آلمانی و ژاپنی اظهار کرده اند که برنامه شارژ از طریق شبکه EVgo بیش از 90 درصد مشتریانشان را پوشش خواهد داد. شارژرهای سریعی که در ایستگاه های EVgo موجود هستند، می توانند در زمانی کمتر از 30 دقیقه تا 80 درصد از ظرفیت باتری i3 و لیف را شارژ کنند.

همانطور که در نقشه های اراده شده نیز مشخص است، این شبکه هنوز تا پوشش کل ایالات متحده فاصله بسیار زیادی دارد؛ اما با وجود این در برخی مناطق سرویس دهی فوق العاده مطلوبی دارد.

همکاری خودروسازان به منظور ایجاد زیرساخت های لازم برای خودروهای الکتریکی کاملا قابل درک است، زیرا آنها باید یا همانند تسلا بصورت مستقل ایستگاه های شارژ خود را دایر کنند که به مراتب هزینه بیشتری می طلبد؛ یا باید برای کاهش هزینه، در کنار رقابت همکاری هایی را نیز با همدیگر داشته باشند.

گسترش و فراهم کردن ایستگاه های شارژ بیشتر توسط ب ام و و نیسان به معنای ترغیب هر چه بیشتر مردم به سمت استفاده از خودروهای الکتریکی است، از اینجا به بعد رقابت i3 و لیف برای جلب نظر مثبت خریداران آغاز می شود.

منبع: دیجیاتو به نقل از motor1

    نظرات

    نگاه خریداران!
    بازاریابی و بازارسازی
    نگاه خریداران!
    در حالی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در حال افزایش قابلیت‌های تکنولوژیکی محصولات خود برای بازاریابی بیشتر هستند،خریداران اما نگاه متفاوتی دارند.
      2019-02-22 07:40:00
    میراث دیجیتال
    تازه های کسب و کار
    میراث دیجیتال
    باید نسبت به شرکت‌هایی که در صنعت «زندگی دیجیتال بعد از مرگ» فعالیت می‌کنند، هوشیار باشیم و آن‌ها را زیر نظر داشته باشیم.
      2019-02-20 09:08:43
    زنگ ها به صدا در می آیند
    جامعه
    زنگ ها به صدا در می آیند
    بسیاری از کارشناسان و منتقدان در چین بر این باورند که توسعه این فناوری می‌تواند منجر به وقوع جنگ جهانی سوم شود.
      2019-02-14 09:09:00
    رمز گشایی از موفقیت نادلا
    شخصیت ها
    رمز گشایی از موفقیت نادلا
    در ایالت (Andhra Pradesh یکی از ۲۹ ایالت هند) و شهر Anantapur در هندوستان متولد شد. پدر او یک کارمند ساده در دولت و بخش خدمات اداری هند بود.
      2019-02-08 18:45:00
    چالش قیمت در اپل
    شرکت ها و برندها
    چالش قیمت در اپل
    تیم کوک اعلام کرده است که قیمت گوشی‌های آیفون در برخی از کشورها تحت‌تاثیر تقویت نرخ دلار بیشتر از سایر نقاط جهان شده است .
      2019-02-03 17:15:00