مفاهیم خلاقانه پیشرفته ناسا (NIAC)

ناسا قصد دارد از ۱۸ طرح تحقیقاتی جدید و پیشرفته فضایی پشتیبانی کند تا بتواند مأموریت‌های خود در دهه‌های آینده را با قدرت بیشتری به پیش ببرد.

این مأموریت‌ها حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرند که از جمله آنها می‌توان به تولید لباس‌های فضایی هوشمند تا یافتن روش‌هایی جدید برای انجام اکتشافاتی در مورد خورشید اشاره کرد.

این کار در قالب طرحی موسوم به مفاهیم خلاقانه پیشرفته ناسا یا NIAC انجام می‌شود. پیشنهادات جذاب و خلاقانه ارائه شده از حمایت مالی برخوردار خواهند شد که مبلغ آن حداکثر ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود.

هدف اصلی ناسا از این کار تسهیل اعزام فضاپیما به کره ماه و نیز سیاره‌های دیگر در آینده نزدیک اعلام شده است. این سازمان فضایی اظهار امیدواری کرده که بتواند از این طریق مأموریت‌های خود را به شیوه‌هایی متفاوت انجام دهد.

قرار است طرح‌های منتخب در مرحله اول که در یک بازه زمانی نه ماهه ارزیابی می‌شوند، حداکثر بودجه‌ای ۱۲۵ هزار دلاری دریافت کنند و این رقم در مرحله دوم و در مورد طرح‌های تأیید شده به ۵۰۰ هزار دلار افزایش می‌یابد.

از جمله دیگر طرح‌هایی که در قالب برنامه مذکور اجرای می‌شوند می‌توان به طراحی پرنده‌های رباتیک برای پرواز در لایه‌های فوقانی جو زمین با سرعت ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر، تولید برق از طریق صفحات خورشیدی برای استفاده فضانوردان در دیگر سیارات منظومه شمسی، تلسکوپ‌های پیشرفته فضایی و غیره اشاره کرد.

منبع:خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس

بحران پساکرونا
    اقتصاد
    بحران پساکرونا
    فکر می‌کنم که شرایط بسیار خطرناک است و نگران هستم که چه مدلی قرار است در میان کشورها مورد استفاده قرار بگیرد.
      2020-06-01 09:37:32
    افق های نو ،در تسخیر فضا
    افق های نو ،در تسخیر فضا
    آندراس کارسای معتقد است:نتایج آزمایش بسیار دلگرم‌کننده بودند و پژوهشگران آنها را در قالب یک مطالعهٔ جدید که امروز در مجلهٔ «پیشرفت علوم» منتشر شد به انجام رساندند.
      2020-05-30 11:52:53
    نسخه میراث استیو جابز
    نسخه میراث استیو جابز
    پیش‌بینی می‌شود این محصول در پایان ۲۰۲۰ میلادی یا اوایل ۲۰۲۱ عرضه شود اما هنوز مشخص نیست چالش های به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا روی زمان عرضه آن تاثیر می‌گذارد یا خیر.
      2020-05-28 10:49:00
    هواوی: شایددیگر برنخواهیم گشت
    هواوی: شایددیگر برنخواهیم گشت
    اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه هواوی، این شرکت را مجبور به انتقال کل زنجیره تامین‌ خودش به داخل چین خواهد کرد و در نتیجه مشاغل بسیار زیادی را به خارج از آمریکا انتقال خواهد داد.
      2020-05-26 15:03:51
    هدف گذاری بزرگ NVIDIA
    هدف گذاری بزرگ NVIDIA
    در حقیقت DGX A100 از جمله سوپرکامپیوترهای هوش مصنوعی محسوب می‌شود که امید می رود،سال‌ها تحقیقات دانشمندان را در یک ماه یا حتی چند روز انجام بدهد.
      2020-05-24 10:18:00
    درسی برای فردا
    درسی برای فردا
    ناسا احتمال می‌دهد که پولی که برای پشتیبانی از این مطالعات پرداخت شده است در دهه‌های آینده بازخواهد گشت.
      2020-05-23 09:03:00
    مجادلات درحکمرانی اینترنت
    مجادلات درحکمرانی اینترنت
    این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا، سیا و اف بی آی از جمله بزرگترین راهزنان دنیای مجازی محسوب می‌شوند
      2020-05-21 07:30:00
    هواوی در مسیر توسعه
    هواوی در مسیر توسعه
    جدا از اطلاعاتی که از چیپ‌ست کایرین 1000 منتشر شده، گفته می‌شود چیپ‌ست پرچمدار بعدی هواوی نیز کایرین 1100 نام دارد که برای عرضه در سال بعد در نظر گرفته شده است
      2020-05-20 08:46:00
    اینترنت ایران در ماراتن جهانی سرعت
    اینترنت ایران در ماراتن جهانی سرعت
    طبق این فهرست، سرعت اینترنت موبایل ایران در ماه گذشته میلادی ۲۵.۲۴ مگابیت برثانیه بوده است.براین اساس ایران در رده ۷۱ فهرست سرعت ماهانه اینترنت موبایل کشورهای جهان قرار دارد.
      2020-05-19 06:03:00
    آی پد ارزان می شود
    آی پد ارزان می شود
    اپل تا به حال در زمینه اجرای برنامه‌های واقعیت افزوده و بازی‌های پیچیده در برابر رقبای خود ضعف داشته و نتوانسته سهمی از بازارهای در حال رونق مذکور را به دست آورد.
      2020-05-18 13:52:00
    پایان یک عصر
    شخصیت ها
    پایان یک عصر
    سرگی برین و لری پیچ موسسان گوگل از شم تجاری وی برای پیشرفت گوگل به خوبی استفاده کردند.
      2020-05-12 06:22:00