برنامه فیس‌بوک برای آینده پیام رسان واتس آپ

 به‌نظر می‌رسد که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ قصد دارد از این پس تبلیغات را وارد پلت‌فرم iOS خود کند. جدیدترین گزارش‌های منتشره حاکی است که بالاخره واتس‌اپ تسلیم خواسته‌های مالی و درآمدزایی شرکت مادر خود یعنی فیس‌بوک شده و می‌خواهد پای تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی را در ابتدا به پلت‌فرم iOS باز کند. چند روز پیش بود که اعترافات برایان اکتون، به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران واتس اپ درباره علل ترک و خروج از فیس‌بوک و مخالفت‌هایی که در این زمینه با آن داشته است، منتشر شد.

برایان اکتون در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بود که از فیس‌بوک جدا شد و حالا با راه‌اندازی این کمپین علیه فیس‌بوک، دلیل خروج و ترک آن شرکت را تشریح کرد. وی کسی بود که در ماه مارس سال جاری میلادی پس از افشای رسوایی بزرگ فیس‌بوک مبنی بر همکاری با شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای کمبریج آنالیتیکا که به‌دنبال آن حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران فیس‌بوکی در اختیار آن قرار گرفته بود، کمپینی را با عنوان «حذف حساب کاربری فیس‌بوک» به راه انداخت و از بسیاری از اعضای این شبکه اجتماعی محبوب درخواست کرد که حساب‌های کاربری خود را در فیس‌بوک به نشانه اعتراض به اقدام غیراخلاقی این شبکه اجتماعی ببندند. وی یکی از دلایل ترک فیس‌بوک را مقاومت‌های بی‌نتیجه خود در برابر تلاش فیس‌بوک برای درآمدزایی از پیام‌رسان رایگان واتس‌اپ و همچنین عدم تمایل فیس‌بوک در اعمال مدل رمزنگاری سراسری ( end to end encryption) عنوان کرده است. او در ادامه سخنانش گفت: فیس‌بوک عاشق تجارت است و من با این نوع نگاه به شبکه‌های اجتماعی موافق نیستم و نخواهم بود. اما حالا تازه‌ترین اخبار به‌دست آمده نشان می‌دهد که واتس‌اپ نیز قصد دارد وارد دنیای تجارت شده و پلتفرم غیر اندرویدی یعنی iOS خود را در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار دهد و تبلیغات مرتبط با فعالیت‌های کاربران گوشی‌های ‌آیفون را به آنها نمایش دهد. البته هنوز درباره انتشار چنین قابلیت جدیدی شرکت واتس‌اپ به‌صورت رسمی بیانیه‌ای صادر و صحت این خبر را نیز تایید نکرده است.

منبع:ایسنا

    نظرات

    کاوش در مریخ،با چه منطقی؟
    فرادانش
    کاوش در مریخ،با چه منطقی؟
    این نرم‌افزار می‌تواند نقشه‌ای از مکان‌های مناسب برای فرود ،مسیر حرکت مریخ‌نورد تا رسیدن به هدف مورد نظر و زمان رسیدن به هدف را برای کاربر مشخص کند.
      2018-12-11 17:47:00
    مرگ تلویزیون،از تئوری تا واقعیت
    جامعه
    مرگ تلویزیون،از تئوری تا واقعیت
    اگرچه در ایران تحقیقات مدونی پیرامون استفاده کودکان و نوجوانان از پلت‌فرم‌های تصویری مانند آپارات در دست نیست اما در دنیا و در میان خردسالان، کودکان و نوجوانان میل به استفاده از پلت‌فرم‌های تصویری مانند یوتیوب بالاتر رفته است.
      2018-12-05 07:54:00
    تغییرات بنیادین در خانه ها
    نوآوری
    تغییرات بنیادین در خانه ها
    قصد ما تنها تغییر طراحی ظاهری خانه ها نیست بلکه به دنبال ایجاد سیستمی برای برآورده کردن مجموعه بزرگی از نیازها هستیم.
      2018-12-03 17:11:00