برنامه فیس‌بوک برای آینده پیام رسان واتس آپ

 به‌نظر می‌رسد که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ قصد دارد از این پس تبلیغات را وارد پلت‌فرم iOS خود کند. جدیدترین گزارش‌های منتشره حاکی است که بالاخره واتس‌اپ تسلیم خواسته‌های مالی و درآمدزایی شرکت مادر خود یعنی فیس‌بوک شده و می‌خواهد پای تبلیغات و آگهی‌های بازرگانی را در ابتدا به پلت‌فرم iOS باز کند. چند روز پیش بود که اعترافات برایان اکتون، به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران واتس اپ درباره علل ترک و خروج از فیس‌بوک و مخالفت‌هایی که در این زمینه با آن داشته است، منتشر شد.

برایان اکتون در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بود که از فیس‌بوک جدا شد و حالا با راه‌اندازی این کمپین علیه فیس‌بوک، دلیل خروج و ترک آن شرکت را تشریح کرد. وی کسی بود که در ماه مارس سال جاری میلادی پس از افشای رسوایی بزرگ فیس‌بوک مبنی بر همکاری با شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای کمبریج آنالیتیکا که به‌دنبال آن حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران فیس‌بوکی در اختیار آن قرار گرفته بود، کمپینی را با عنوان «حذف حساب کاربری فیس‌بوک» به راه انداخت و از بسیاری از اعضای این شبکه اجتماعی محبوب درخواست کرد که حساب‌های کاربری خود را در فیس‌بوک به نشانه اعتراض به اقدام غیراخلاقی این شبکه اجتماعی ببندند. وی یکی از دلایل ترک فیس‌بوک را مقاومت‌های بی‌نتیجه خود در برابر تلاش فیس‌بوک برای درآمدزایی از پیام‌رسان رایگان واتس‌اپ و همچنین عدم تمایل فیس‌بوک در اعمال مدل رمزنگاری سراسری ( end to end encryption) عنوان کرده است. او در ادامه سخنانش گفت: فیس‌بوک عاشق تجارت است و من با این نوع نگاه به شبکه‌های اجتماعی موافق نیستم و نخواهم بود. اما حالا تازه‌ترین اخبار به‌دست آمده نشان می‌دهد که واتس‌اپ نیز قصد دارد وارد دنیای تجارت شده و پلتفرم غیر اندرویدی یعنی iOS خود را در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار دهد و تبلیغات مرتبط با فعالیت‌های کاربران گوشی‌های ‌آیفون را به آنها نمایش دهد. البته هنوز درباره انتشار چنین قابلیت جدیدی شرکت واتس‌اپ به‌صورت رسمی بیانیه‌ای صادر و صحت این خبر را نیز تایید نکرده است.

منبع:ایسنا

    نظرات

    سفر در زمان
    فناوریهای برتر
    سفر در زمان
    تحقیقات جدید جامعه علمی را در مورد برگشت جریان زمان در سیستم‌های کوانتومی هیجان زده کرده است.
      2019-03-21 10:26:05
    پیوند اپلیکیشن ها
    تازه های فناوری
    پیوند اپلیکیشن ها
    موضع مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیس‌بوک ،نشان می‌دهد این خبر صحت داشته و در آینده‌ای نزدیک به واقعیت خواهد پیوست.
      2019-03-15 08:04:00
    اینترنت دو تکه شده است
    فضای مجازی
    اینترنت دو تکه شده است
    در چین استفاده از گوگل به یک درصد نیز نمی‌رسد و این در حالی است که در اروپا ۹۵ درصد و در آمریکا ۸۷ درصد از کاربران از گوگل استفاده می‌کنند.
      2019-03-11 09:24:04
    کاربران فضای مجازی فریب نخورند
    دانش روز
    کاربران فضای مجازی فریب نخورند
    این روش، یکی از حملات سایبری شناخته شده مبتنی بر مهندسی اجتماعی است که با فریب دادن کاربران موردنظر ،اطلاعات محرمانه و خصوصی آنهاتوسط خودشان در اختیارعامل نفوذی قرار می گیرد.
      2019-03-09 16:06:00
    چالش مرموز
    خانواده
    چالش مرموز
    بهتر است پیش از هرگونه پیش داوری، خطرات موجود در فضای مجازی را بدرستی ارزیابی کرده و درباره خطراتی که هنوز تأیید نشده است اظهارنظر نکنیم.
      2019-03-05 10:15:00