گام افشا نشده مایکروسافت برای تقویت امنیت و تسهیل امورکاربران

کمپانی‌های بزرگ، مدام به دنبال نوآوری و پیاده‌سازی فناوری‌های جدیدی هستند که به مدد آنها بتوان احراز هویت را هر چه سریع‌تر و راحت‌تر انجام داد. از دید کارشناسان،‌اهمیت این موضوع، از سویی به دلیل لزوم توجه به مقوله امنیت و از سوی دیگر به منظور تسهیل تأیید ورود به پروفایل همه کاربران مدنظر قرار گرفته است.در این میان، به نظر می‌رسد که تائید هویت از طریق نشانگرهای حیاتی، نوعی فناوری است که بیش‌ از پیش در میان شرکت‌های بزرگ محبوب شده و دنبال می‌گردد.
طبق اخبار منتشره، آخرین شرکتی که به سراغ چنین فناوری‌هایی رفته، غول نرم‌افزاری جهان یعنی مایکروسافت است که در این راستا قصد دارد تا بتواند تحولی در زمینه حسگرهای حیاتی موجود در دستگاه‌های همراه ایجاد کند.
شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد با استفاده از نوآوری متخصصین خود، محصولی مبتنی بر نوعی فناوری ویژه را ایجاد کند که بر اساس آن می‌توان نمایشگرهایی را در اختیار داشت که در عمل، کارآیی حسگرهای اثر انگشت را از خود نشان می‌دهند که البته بنا به ادعای این شرکت، تحولی عظیم در نتیجه عملیاتی شدن این محصول، پدید خواهد آمد.
مطابق بخشی از جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها، برنامه از این‌ قرار است که این شرکت می‌خواهد کاری کند که بتوان اثر انگشت کاربران را بدون نیاز به یک حسگر مجزا اسکن کرد و این البته روشی است که نمایشگرهای تلفن همراه به خوبی قادر به انجام آن می‌باشند.
 این شرکت حتی برای اثبات و تقویت ادعای خود، اعلام کرده که توانسته است یک اختراع خاص در این زمینه را انجام داده و آن را به ثبت برساند. ضمن اینکه تاریخ ثبت اختراع مزبور به ماه جولای سال 2016 میلادی بازمی‌گردد، که نشان‌دهنده برنامه طولانی مدت این شرکت در این حوزه است، هر چند تاکنون چندان سخنی از آن به میان نیامده بود.
گفته می‌شود این اختراع شامل پیاده‌سازی روش‌های مختلفی برای شناسایی اثر انگشت بر اثر لمس نمایشگر است و همچنین شامل تلفیق خروجی پنل با یک‌لایه حسگر می‌شود که تمامی نمایشگر را می‌پوشاند.
البته هنوز زمان عرضه این فناوری مشخص نشده و مایکروسافت برنامه‌ای برای عملیاتی کردن این طرح به رسانه‌ها اعلام نکرده است؛ لیکن پیش‌بینی می‌شود که در سال 2017 خبری در این زمینه از سوی این شرکت به گوش نرسد.

منبع: ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی onmsft
 

    نظرات

    شنیدنی های دنیای آی تی در 2017
    شرکت ها و برندها
    شنیدنی های دنیای آی تی در 2017
    در سالی که کمتر از یک ماه به پایان آن داریم، شکست‌های بزرگی را در دنیای آی تی شاهد بودیم.کمپانی‌های کوچک و بزرگ نتوانستند استراتژی‌های تعریف شده خود را به خوبی پیاده سازی کرده و در نتیجه محصولات و سرویس‌های ناموفقی عرضه کردند که مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.
      2017-12-12 07:53:37
    رکورد شکنی ارزش دیجی‌ کالا
    بازاریابی و بازارسازی
    رکورد شکنی ارزش دیجی‌ کالا
    این نخستین بار است که سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ ایرانی به عنوان عملکرد دولت در بخش سرمایه‌گذاری خارجی مورد تاکید قرار گرفته و میزان سهام مبادله شده نیز به طور شفاف اعلام می‌شود.
      2017-12-11 12:56:00
    برای بهبود رتبه‌بندی ،از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید
    بازاریابی و بازارسازی
    برای بهبود رتبه‌بندی ،از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید
    برای رسیدن به موفقیت باید برای طولانی مدت به دامنه‌ی خود پایبند باشید. شواهد نشان می‌دهد که یک وبسایت بعد از گذشت چند سال تعهد خود را نشان داده و اعتماد موتورهای جستجو را جلب می‌کند.
      2017-12-10 17:29:00
    همکاری  گوگل و شرکت Shift Technologiesبرای گسترش خدمات پردازش ابری در خاور میانه
    بازاریابی و بازارسازی
    همکاری گوگل و شرکت Shift Technologiesبرای گسترش خدمات پردازش ابری در خاور میانه
    یوسف البرکاوی، مدیرعامل Shift Technologies، در این‌خصوص توضیح داد شرکت او هم‌اکنون می‌تواند بهترین سطح از فناوری‌های پردازش ابری گوگل را به مشتریان خود در سراسر خاورمیانه ارائه دهد که این اتفاق به دنبال همکاری‌های جدید با گوگل انجام شده است.
      2017-12-09 08:39:34
    نهضت آموزش موبایلی
    جامعه
    نهضت آموزش موبایلی
    از جمله محسنات این طرح آن است که اپلیکیشن و نرم افزار هیچگاه از تکرار کردن و یادآوری و نگه داری سوابق خسته نمی‌شود و این امر یادگیری را تسهیل می‌کند.
      2017-12-08 18:48:00
    آسیب های پول مجازی به دنیای واقعی
    اقتصاد
    آسیب های پول مجازی به دنیای واقعی
    بشر دهه ها از مقابله و مبارزه با تغییرات اقلیمی عقب افتاده و هر اقدامی باید سنجیده صورت پذیرد ولی در مورد بیت کوین، چنین ملاحظاتی انجام نمی گیرد.
      2017-12-08 13:23:00
    چالش های استارتاپی برای ورود به صنعت بیمه
    تازه های کسب و کار
    چالش های استارتاپی برای ورود به صنعت بیمه
    استارت‌آپ‌های بیمه‌ای باید به دنبال تحول در خدمات بیمه‌ای یا خدمات مکمل باشند وگرنه چنانچه حوزه تمرکز خود را بر بازار فعلی و راهکارهای ساده محدود کنند عملا در بلندمدت با تعدد رقیب با حاشیه سود ناچیز مواجه می‌شوند و از ماهیت خود فاصله می‌گیرند.
      2017-12-07 13:16:00