
به گزارش CNBC ، تحلیلگران و کارشناسان در موسسه آماری و تحقیقاتی GBH Insights روز چهارشنبه اعلام کردند که در حال حاضر طرفداران و کاربران بسیاری از دو شبکه اجتماعی توییتر و اسنپچت استقبال کردهاند و آمار استفاده و محبوبیت این دو شبکه اجتماعی از رقیب قدیمی و پیشین آنها یعنی فیس بوک سبقت گرفته است. این محبوبیت بر میزان تبلیغاتی که برروی پلتفرم توییتر و اسنپچت صورت گرفته، هم تاثیرگذار بوده است و به راحتی میتوان میزان فعالیت کاربران در این سه شبکه اجتماعی را با هم مقایسه کرد و به نتیجه مشابهی دست یافت.
یکی از عواملی که این دو شبکه اجتماعی را با محبوبیت بسیاری رو به رو کرد، ویژگی و قابلیتهای جدیدی بود که گاهی به آنها افزوده میشد، به نظر میرسد فیس بوک نتوانسته است به خوبی با شبکههای اجتماعی نوظهور و جدیدتر به رقابت بپردازد و آنها را از میدان به در کند، بلکه بجای آن خود دچار چالش شده، به گونهای که هر روز گزارش میشود تعداد زیادی از کاربران از این شبکه اجتماعی خارج شده و به سایر شبکههای مشابه همچون اسنپچت، اینستاگرام و توییتر روی میآورند.
دنیل ایوز - مدیر تحقیقات تکنولوژی در موسسه آماری GBH - در این باره خاطر نشان کرده است که سهم فیسبوک از تبلیغات و آگهیهای انجام شده برروی پلتفرم آن تنها ۱۵ درصد است و این در حالیست که سهم توییتر از تبلیغات و آگهیهای اینترنتی ۲۰ درصد است. همین امر به وضوح نشان میدهد که توییتر از فیسبوک در زمینه جلب نظر کاربران و صاحبان تجارت جلو افتاده است.
منبع:اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا