در تعریف جدید بازار،مکان‌های مجازی به رسمیت شناخته خواهند شد

 در سال‌های اخیر، تکنولوژی‌های جدید، قسمتی از زندگی روزمره بسیاری از کودکان نیز شده ‌است. مدرسه‌های بسیاری در امریکا در تلاش هستند تا نهایت استفاده را از این تکنولوژی‌ها در کلاس درس داشته باشند. در این مدارس طراحی بازی‌های ویدیویی، مقاله‌نویسی، تولید فایل‌های صوتی و تصویری و... ازجمله برنامه‌هایی است که با بهره‌گیری از تکنولوژی اجرا می‌شود.

در واقع، تکنولوژی‌ جدید به ابداع روش‌های جدید یادگیری منجر شده است. طبق گزارش‌های به دست آمده، علاوه بر مواردی که تکنولوژی برای ابداع روش‌های جدید آموزشی به‌کار گرفته می‌شود، والدین نیز در آغاز سال تحصیلی جدید، برای امور مربوط به خرید از فناوری های اینترنتی استفاده می‌کنند. براساس تازه‌ترین گزارش «دیلویت»، والدین قبل از بازگشایی مدارس، از کامپیوترهای خانگی، تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت برای مقاصد مختلفی در جهت تسهیل خرید استفاده می‌کنند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته ازسوی این موسسه بزرگ حسابرسی، حدود 57درصد از خریداران وسایل مورد نیاز مدرسه، از کامپیوترهای خانگی برای خرید خود استفاده می‌کنند. در این میان، 76درصد این افراد، در جست‌وجوی یافتن سایت خرده‌فروشی مناسبی هستند که کالاهای موردنیاز آنها را ارائه دهد. حدود 64‌درصد نیز صرفا برای دستیابی به اطلاعات قیمت ابزار موردنیاز مدرسه، سراغ کامپیوتر رفته و در سایت‌های مختلف جست‌وجو می‌کنند. 60‌درصد از خریداران وسایل مدرسه نیز به‌صورت آنلاین با استفاده از کامپیوترهای خانگی، وسایل موردنیاز مدرسه را خریداری می‌کنند. بیش از نیمی از افرادی که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند نیز، اعلام کرده‌اند از کامپیوترهای خود برای بررسی تخفیف‌ها، کوپن‌‌ها و حراج‌های مختلف استفاده می‌کنند. حدود 48‌درصد از افراد نیز بیشترین دلیل استفاده از کامپیوتر را جهت مقایسه محصولات مشابه آنلاین اعلام کرده‌اند.

باتوجه به اینکه در بسیاری از گزارش‌ها اعلام شده که کاربران تلفن‌های همراه هوشمند را اکثرا نوجوانان و جوانان امریکایی تشکیل می‌دهند، طبیعی به نظر می‌رسد که بیشترین خریداران وسایل موردنیاز مدرسه را والدینی تشکیل دهند که از کامپیوترهای خانگی استفاده می‌کنند. ‌درصد استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند در میان این گروه به 49‌درصد می‌رسد.

گاهی، افراد از بن‌های تخفیف، کوپن‌ها و حراج‌ها، از طریق ارسال پیامک مطلع می‌شوند و در صورت دسترسی به تلفن همراه هوشمند، راحت‌تر می‌توانند سایت‌های مرتبط به این بن و کوپن‌ها را بررسی کنند. بنابراین در میان خریداران وسایل مدرسه که از تلفن‌ همراه هوشمند برای خرید استفاده‌ می‌کنند، بیشترین کاربری مربوط به بررسی بن‌های تخفیف، کوپن‌ها و... است. همچنین، 61‌درصد نیز اعلام کرده‌اند که با استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند، اطلاعات قیمت کالاهای موردنظر خود را دریافت می‌کنند.

در میان افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، حدود 58‌درصد نیز اعلام کرده‌اند که با تلفن‌های همراه خود به جست‌وجوی سایت‌های خرده‌فروشی می‌پردازند. 45‌درصد نیز از طریق تلفن‌ همراه هوشمند وسایل موردنیاز مدرسه را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنند و 44‌درصد نیز از برنامه‌های خرید مخصوص تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند.

در بسیاری از گزارش‌ها اعلام شده که تبلت در مقایسه با تلفن‌های همراه هوشمند و کامپیوتر‌ها، کاربران بسیاری ندارد. آن‌طور که آمارهای به دست آمده نیز نشان می‌دهد، تنها حدود 22‌درصد از والدینی که درصدد خرید وسایل مدرسه هستند، از تبلت استفاده می‌کنند. در این میان نیز، بیشترین جمعیت را افرادی تشکیل می‌دهند که با استفاده از تبلت‌ یا به سایت‌های خرده‌فروشی دسترسی پیدا می‌کنند یا اطلاعات قیمت محصولات موردنیاز خود را بررسی می‌کنند. طبق نتایج نظرسنجی، 45‌درصد افراد نیز از طریق تبلت‌های خود، کیفیت و قیمت محصولات مشابه آنلاین را مقایسه و 44‌درصد بن‌های تخفیف‌، کوپن‌ها و... را بررسی می‌کنند. در این میان حدود 43‌درصد نیز وسایل موردنیاز خود را از طریق تبلت به‌‌صورت آنلاین خریداری می‌کنند.

با وجود اینکه اکثر خرید وسایل مورد نیاز مدارس در فروشگاه‌ها و به‌صورت حضوری انجام می‌شود، اما آمار نشان می‌دهد که فناوری نیز در خرید نقش مهمی ایفا می‌کند. همان‌طور که اشاره شد، تکنولوژی علاوه بر حضور در کلاس‌های درسی کودکان، با تسهیل شرایط خرید، مشکل‌های بسیاری را از سر راه والدین در آغاز سال تحصیلی برداشته است. در شرایط اقتصادی امروز، بسیار تلاش شده است که تغییراتی در تعریف بازار صورت بگیرد. در واقع در توضیحات اصلاح شده بازار، قید فیزیکی بودن از خرید‌ها برداشته شده و مکان‌های مجازی به رسمیت شناخته می‌شوند. این موضوع می‌تواند در شرایط اقتصادی امروز، منجر به کاهش هزینه‌ها شود. به‌علاوه در این نوع خرید، به‌دلیل خرید مستقیم کالا و خدمات از فروشنده، قیمت نهایی محصولات نیز کاهش می‌یابد.

منبع:اقتصادآنلاین به نقل از تعادل

    نظرات

    شنیدنی های دنیای آی تی در 2017
    شرکت ها و برندها
    شنیدنی های دنیای آی تی در 2017
    در سالی که کمتر از یک ماه به پایان آن داریم، شکست‌های بزرگی را در دنیای آی تی شاهد بودیم.کمپانی‌های کوچک و بزرگ نتوانستند استراتژی‌های تعریف شده خود را به خوبی پیاده سازی کرده و در نتیجه محصولات و سرویس‌های ناموفقی عرضه کردند که مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.
      2017-12-12 07:53:37
    رکورد شکنی ارزش دیجی‌ کالا
    بازاریابی و بازارسازی
    رکورد شکنی ارزش دیجی‌ کالا
    این نخستین بار است که سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ ایرانی به عنوان عملکرد دولت در بخش سرمایه‌گذاری خارجی مورد تاکید قرار گرفته و میزان سهام مبادله شده نیز به طور شفاف اعلام می‌شود.
      2017-12-11 12:56:00
    برای بهبود رتبه‌بندی ،از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید
    بازاریابی و بازارسازی
    برای بهبود رتبه‌بندی ،از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید
    برای رسیدن به موفقیت باید برای طولانی مدت به دامنه‌ی خود پایبند باشید. شواهد نشان می‌دهد که یک وبسایت بعد از گذشت چند سال تعهد خود را نشان داده و اعتماد موتورهای جستجو را جلب می‌کند.
      2017-12-10 17:29:00
    همکاری  گوگل و شرکت Shift Technologiesبرای گسترش خدمات پردازش ابری در خاور میانه
    بازاریابی و بازارسازی
    همکاری گوگل و شرکت Shift Technologiesبرای گسترش خدمات پردازش ابری در خاور میانه
    یوسف البرکاوی، مدیرعامل Shift Technologies، در این‌خصوص توضیح داد شرکت او هم‌اکنون می‌تواند بهترین سطح از فناوری‌های پردازش ابری گوگل را به مشتریان خود در سراسر خاورمیانه ارائه دهد که این اتفاق به دنبال همکاری‌های جدید با گوگل انجام شده است.
      2017-12-09 08:39:34
    نهضت آموزش موبایلی
    جامعه
    نهضت آموزش موبایلی
    از جمله محسنات این طرح آن است که اپلیکیشن و نرم افزار هیچگاه از تکرار کردن و یادآوری و نگه داری سوابق خسته نمی‌شود و این امر یادگیری را تسهیل می‌کند.
      2017-12-08 18:48:00
    آسیب های پول مجازی به دنیای واقعی
    اقتصاد
    آسیب های پول مجازی به دنیای واقعی
    بشر دهه ها از مقابله و مبارزه با تغییرات اقلیمی عقب افتاده و هر اقدامی باید سنجیده صورت پذیرد ولی در مورد بیت کوین، چنین ملاحظاتی انجام نمی گیرد.
      2017-12-08 13:23:00
    چالش های استارتاپی برای ورود به صنعت بیمه
    تازه های کسب و کار
    چالش های استارتاپی برای ورود به صنعت بیمه
    استارت‌آپ‌های بیمه‌ای باید به دنبال تحول در خدمات بیمه‌ای یا خدمات مکمل باشند وگرنه چنانچه حوزه تمرکز خود را بر بازار فعلی و راهکارهای ساده محدود کنند عملا در بلندمدت با تعدد رقیب با حاشیه سود ناچیز مواجه می‌شوند و از ماهیت خود فاصله می‌گیرند.
      2017-12-07 13:16:00