تلاش پژوهشگران برای عینیت بخشیدن به شهرهای مجازی

پژوهشگران آمریکایی سعی دارند با آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی، هزینه‌های ساخت شهرهای مجازی را کاهش دهند. هنرمندان برای تاثیرگذار بودن جهان مجازی باید ساختمان، صخره، درخت و اشیای دیگر را در آن قرار دهند. ایجاد و قرار دادن سریع این اشیا، به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد اما پژوهشگران شرکت آمریکایی «انویدیا» (Nvidia) با آموزش شبکه‌های عصبی در ویدئوی واقعی، سیستم‌های هوش مصنوعی را برای تولید و توضیح شهرهای مجازی آماده کرده‌اند.

شبکه‌های عصبی برخلاف الگوریتم های هوش مصنوعی قدیمی که باید با دستورالعمل‌های خاصی برنامه‌ریزی می‌شدند، بیشتر به مغزهای ارگانیک شباهت دارند که یادگیری آنها به مرور زمان و براساس تجربه‌صورت می‌گیرد. این تجربه را می‌توان مانند یک مجموعه بزرگ داده به سیستم تزریق کرد و سپس قوانین را برای تولید مفاهیم به کار برد.

در سال‌های اخیر، از اینگونه سیستم‌ها برای به کار بردن سبک‌ها یا ویدئوهای هنری گوناگون استفاده شده است. در این روش، از تصاویر مبتنی بر پیش‌بینی در مورد رخداد بعدی استفاده می‌شود و قاب‌هایی برای ساخت کلیپ با تصویر آهسته به کار می‌روند.

این گروه پژوهشی، از یک چارچوب یادگیری عمیق «پای‌تورچ» (PyTorch) استفاده کرد و سیستم هوش مصنوعی را با هزاران ویدئوی شهر مجازی و مجموعه داده‌ها آموزش داد. پژوهشگران، پایه‌های یک شهر مجازی را با استفاده از «موتور بازی‌سازی آن‌ریل ۴» (Unreal Engine ۴) به وجود آوردند و طرح کلی و جایگاه اشیایی مانند ساختمان‌ها، درختان و خودروها را مشخص کردند. سپس شبکه عصبی براساس آموزش‌های صورت گرفته از جمله جزئیات، رنگ، نور و بافت، فضاهای خالی را پر کرد.

نتیجه نهایی این فرآیند، یک جهان مجازی برای انیمیشن یا بازی های ویدئویی بود که با سرعتی بیش از سرعت کار هنرمندان انسان صورت گرفت. گفتنی است که می‌توان جزئیات مورد نیاز را در مراحل بعد، اضافه، حذف یا اصلاح کرد.

این روش برای حذف عناصر خلاق انسانی از فرآیند مورد نظر طراحی نشده بلکه هدف از طراحی آن، سرعت بخشیدن به جنبه‌های خاص فرآیند است. «برایان کاتانزارو» (Bryan Catanzaro)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: شبکه‌های عصبی، روش ایجاد گرافیک‌ها را تغییر می‌دهند. یکی از موانع اصلی که طراحان با آن روبه‌رو هستند، هزینه بالای ایجاد مفاهیم جهان مجازی برای بازی، دور‌حضوری (Telepresence) یا کاربردهای دیگر است. روش ما به هنرمندان و طراحان امکان می‌دهد جهان‌های مجازی را با استفاده از هوش مصنوعی و با هزینه پایین‌تر ابداع کنند.

منبع:ایسنا

    نظرات

    هنر در قاب دیجیتال
    فرهنگ و هنر
    هنر در قاب دیجیتال
    علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا اول خردادماه سال جاری در پایگاه اطلاعاتی جشنواره به نشانیwww.digitalartfestival.ir بارگذاری کنند.
      2019-05-17 19:19:38
    داستان فیوژا
    تازه های فناوری
    داستان فیوژا
    اگر قصد آزمایش این سیستم‌عامل را دارید، می‌توانید با استفاده از شبیه‌‌ساز‌های اندرویدی، کار با این سیستم‌عامل را تجربه کنید.
      2019-05-14 09:57:08
    ده شغل پردرآمد سال2019
    تازه های کسب و کار
    ده شغل پردرآمد سال2019
    کار در صنعت تکنولوژی به خاطر ماهیت به‌روز و پویای آن، اغلب برای بسیاری از کارجویان جذاب و جالب توجه است.از طرفی این مشاغل رو به پیشرفت و البته پردرآمدنیز می باشند.
      2019-05-11 22:40:00
    اقتصاد دیجیتال در ایران
    اقتصاد
    اقتصاد دیجیتال در ایران
    پروژه‌ای از سوی مرکز آمار و وزارت ارتباطات برای اندازه گیری حجم بازار فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال کشور در دست انجام است.
      2019-05-06 10:48:24
    مدیریت فضای مجازی را بدست می گیریم
    جامعه
    مدیریت فضای مجازی را بدست می گیریم
    حذف اپلیکیشن ها و کسب و کارهای ایرانی از بازارهای گوگل و اپل و نیز مسدودسازی صفحات کاربری ایرانیان در اینستاگرام و توئیتر نمونه بارزاقدامات آمریکا در مقابله با ایران در عرصه فضای مجازی است .
      2019-04-30 11:49:39
    فضای مجازی و چشم انداز آینده
    رسانه های اجتماعی
    فضای مجازی و چشم انداز آینده
    اگر چین را ببینیم و مقیاس شرکت‌هایی که در آن راه‌اندازی می‌شوند، خدماتی که آنجا ارائه می‌شود و سرمایه‌ای که آنجا وجود دارد را با دقت بررسی کنیم، خواهیم دید که مختصات لازم برای ایجاد یک پدیده را دارد.
      2019-04-24 07:04:31