نوآوری‌های رادیکال

نوآوری تنها عامل موفقیت کسب‌وکار نیست. درواقع برخی از شرکت‌های تکنولوژی، با نوآوری‌های واقعی و مدل‌های کسب‌وکار عالی وارد بازار می‌شوند. ولی عده‌ی معدودی از آن‌ها موفق می‌شوند سرمایه‌گذاران مناسب را جذب کنند و تعداد کمی به بازیگران برتر این صحنه تبدیل می‌شوند یا سال‌ها تلاش می‌کنند تا کشش واقعی را کسب کنند.

البته نوآوری شرط لازم ورود به این بازی است؛ ولی حتی یک تکنولوژی شگفت‌انگیز هم موفقیت شما را در بازار تضمین نمی‌کند. این روزها، مهم این است که شما بتوانید از نوآوری‌هایتان به نحوی استفاده کنید که در بازار رقابتی به مزیت برسید.

همان‌طور که استیون اس هافمن در کتاب جدید خود می‌گوید، شما باید «فیل‌ها را به پرواز درآورید» و این امر مستلزم عبور از چهارچوب‌های فکر متعارف است. هافمن تاکنون صدها بنیان‌گذار استارتاپ‌های سیلیکون ولی را آموزش داده و به نظر می‌رسد فرد واجد شرایطی برای توضیح این مسائل است. او در مقاله‌ای، «هفت مزیت ناعادلانه» را ذکر می‌کند که شما برای برتری یافتن در بازار خود، باید لااقل یکی از آن‌ها را به کار بگیرید. این نکات، نوآوری‌های رادیکال نام دارند.

راه‌ حلی پیشنهاد کنید که با فاصله‌ی زیادی برتر از دیگران باشد

اگر محصولات و خدمات شما ارزان‌تر یا بسیار برتر از سایرین نباشند، مشتریان به‌سادگی ریسک و هزینه‌ی تغییر ترجیحات فعلی خود را نمی‌پذیرند. آن‌ها حاضر نیستند آینده‌ی نامطمئنی را بپذیرند که به‌اندازه‌ی آسایش فعلی آن‌ها ارزشمند نیست. ممکن است موفق شوید به طیفی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید که از همه‌ی محصولات جدید استقبال می‌کنند؛ ولی بازار اصلی را در دست نخواهید داشت.

یک گروه محصول یا یک بازار کاملاً جدید به وجود بیاورید

اگر محصول و خدمات شما به‌قدری منحصربه‌فرد و قانع‌کننده است که می‌تواند یک دسته‌ی کاملاً جدید را در بازار تعریف کند؛ شما به‌طور پیش‌فرض برنده‌اید. کار ساده‌ای نیست، ولی غیر ممکن هم نیست. برای مثال به شرکت نکست نگاه کنید که رهبری موج اینترنت اشیاء را در دست گرفته یا اکولوس ریفت که صنعت واقعیت مجازی را تحت تأثیر قرار داده است.

اولین بازیگری باشید که بازار فعلی را متحول می‌کند

اولین بودن همیشه مهم است. اغلب شرکت‌های فعلی صرفاً دنباله‌روی پیشگامان هستند و محصولات خلاق آن‌ها را باکمی تغییر عرضه می‌کنند. به همین دلیل هرروز شاهد شبکه‌های اجتماعی یا ابزارهای مشارکتی جدیدی هستیم که هیچ‌کدام به موفقیت نمی‌رسند؛ زیرا پیشنهاد جدیدی به مردم ارائه نمی‌کنند. اگر بخواهیم مثالی برای شرکت‌های متحول‌کننده‌ی بازار ذکر کنیم، می‌توانیم از نتفلیکس در زمینه‌ی رسانه و تلویزیون و ردفین در حوزه‌ی املاک نام ببریم.

اثر شبکه‌ی خود را تقویت کنید

اثر شبکه، جایی است که با افزایش کاربران، ارزش کسب‌وکار شما به‌صورت تصاعدی بالا می‌رود. توجه به آمار درجه اول بازار اهمیت زیادی دارد؛ ولی در فضای بازار مصرف‌کننده، معمولاً به میلیون‌ها مخاطب نیاز دارید تا به‌عنوان بازیگر برتر رقابت شناخته شوید. کاربران شما می‌توانند تبلیغ‌کنندگان، مصرف‌کنندگان، فروشندگان یا رهگذران باشند.

انحصارتان را به یک مانع بزرگ برای ورود بازیگران دیگر به بازار تبدیل کنید

تا جایی که می‌توانید و با هر روشی که ممکن است (ازجمله اختراعات، کانال‌های توزیع، پشتیبانی دولتی یا قراردادهای مشتری و برند) ویژگی‌های انحصاری خود را افزایش دهید. استارتاپی که علاوه بر نوآوری، شرایط انحصاری فوق‌العاده‌ای دارد، برای سرمایه‌گذاران و خریداران کسب‌وکار گزینه‌ی بسیار جذاب‌تری به نظر می‌آید.

مشتریانتان را با پاداش‌های وفاداری به برند و هزینه‌ی بالای تغییرات حفظ کنید

کسب‌وکارهای میلیارد دلاری معمولاً آن‌هایی نیستند که با هر مشتری، تنها یک‌ بار یک معامله انجام می‌دهند. آن‌ها روی روابط بلندمدت تمرکز می‌کنند و هرچه مشتریانشان بیشتر از این محصولات استفاده می‌کنند، تغییر ترجیحات برایشان سخت‌تر می‌شود. شرکت‌های بزرگ سعی می‌کنند اکوسیستمی قوی با ارزش‌افزوده‌ای بالا خلق کنند.

یک نیاز انحصاری پیدا کنید و برندتان را بر اساس آن شکل دهید

برندسازی سخت و پرهزینه است؛ ولی اگر برندتان پایه‌گذار تولید و ارائه‌ی خدماتی باشد که پیش‌ازاین عرضه نشده‌اند، می‌توانید محصولتان را از سایرین متمایز کنید. اگر یک نیاز واقعی وجود داشته باشد، مردم برای دستیابی به راه‌ حل آن نیاز، پول بیشتری پرداخت می‌کنند. به‌علاوه برند شما اعتبار و ارزش بیشتری کسب می‌کند و حتی مشتریان به لحاظ عاطفی با خدمات شما ارتباط برقرار می‌کنند.

نکته‌ی مهم این است که شما به‌صرف نوآوری‌هایتان، مزیتی در بازار رقابتی به دست نمی‌آورید و رقبا را پشت سر نمی‌گذارید. شما باید هر نوآوری را به‌دقت و خیلی زود، بررسی و تحلیل کنید. هفت قانون هافمن که در این مقاله بیان شد، به شما نشان می‌دهند که آیا می‌توانید به بازیگر برتر میدان تبدیل شوید یا خیر. در غیر این صورت، پیش از اینکه پول و انرژی خود را از دست بدهید، به فکر خروج از بازار باشید.

منبع:http://vista.ir/news/37565817
 

    نظرات

    "شیائومی" ،قهرمانی رها ، نامنظم و بیش فعال
    شرکت ها و برندها
    "شیائومی" ،قهرمانی رها ، نامنظم و بیش فعال
    بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی هنوز به دنبال ایالت «اوتار پرادش» (ایالتی در هندوستان) روی نقشه بودند، این شرکت به بزرگ‌ترین شرکت عرضه‌کننده موبایل هوشمند در بازار هندوستان تبدیل شد.
      2018-06-16 12:40:00
    نیاز اینترنتی،چالش کسب و کارهای مدرن
    تازه های کسب و کار
    نیاز اینترنتی،چالش کسب و کارهای مدرن
    هر کسب‌وکار به یک پهنای‌باند مشخص نیاز دارد؛ نه بیشتر و نه کمتر. مدیران آنکسب‌وکار باید بتوانند این میزان پهنای‌باند مناسب را محاسبه و تقاضا بدهند تا به دردسر نیافتند. اما چگونه این پهنای‌باند مورد نیاز را برای هر کسب‌وکار محاسبه کنیم؟
      2018-06-15 16:00:00
    ترمیم شبکه جاده ای انگلستان زیر چترفناوری نوین
    دانش روز
    ترمیم شبکه جاده ای انگلستان زیر چترفناوری نوین
    پروفسور «مارک میودونیک» (Mark Miodownik)، استاد «کالج دانشگاهی لندن» (UCL) گفت: شبکه جاده‌ای انگلستان، به خاطر ناتمام ماندن تعمیرات، در حال تخریب است و مقامات محلی، برای ادامه کار، بودجه و نیروی انسانی کافی ندارند.
      2018-06-15 07:36:00
    اینستاگرام ، تحت تاثیر سیاست‌های شرکت مادر، درحال پیشروی است
    تازه های کسب و کار
    اینستاگرام ، تحت تاثیر سیاست‌های شرکت مادر، درحال پیشروی است
    صاحبان کسب و کار در صنعت پوشاک می‌توانند با ارسال تصاویری از البسه و پوشاک تولیدی خود به تبلیغ آن و قیمت‌گذاری دقیق برروی تصاویر پرداخته و کاربران نیز با لمس قیمت و لباس مذکور، مستقیما می‌توانند آن را به‌صورت اینترنتی خریداری کنند.
      2018-06-14 15:13:50
    قهرمان جام‌جهانی فوتبال 2018
    فرادانش
    قهرمان جام‌جهانی فوتبال 2018
    گلدمن‌ ساچزپیش‌بینی کرده است که تیم‌های ملی فرانسه، برزیل، پرتغال و آلمان در نیمه نهایی این مسابقات حضور دارند و بزریل و آلمان نیز در دیدار نهایی این بازی‌ها مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.
      2018-06-13 15:05:35
    رکورد شکنی جدید "علی بابا"
    اقتصاد
    رکورد شکنی جدید "علی بابا"
    بزرگ‌ترین پلتفرم آنلاین نقل‌وانتقال مالی در چین، 14 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را از سوی یک کمپانی خصوصی جذب کرد.
      2018-06-11 07:04:00
    6عادت ،6 درس
    شخصیت ها
    6عادت ،6 درس
    برنامه‌نویسانی که خود را با فناوری‌های جدیدتر سازگار می‌کنند، می‌توانند در کنار همتایان جدید خود کار کنند، در غیر این صورت آن‌ها نیز همانند فناوری که با آن کار می‌کنند، منسوخ و قدیمی می‌شوند.
      2018-06-10 16:58:00
    هوش مصنوعی در آستانه جهش
    تازه های فناوری
    هوش مصنوعی در آستانه جهش
    فناوری هوش مصنوعی به دلیل پردازش‌های سریع و مختلف، نیاز به محل ذخیره سازی با ظرفیت بسیار بالا دارد و از سوی دیگر سرعت ذخیره سازی نیز برای توسعه این فناوری بسیار با اهمیت است.
      2018-06-07 07:38:00