گزیده ای ازعادات مصرفی سرمایه داران بزرگ

بنیان‌گذار مایکروسافت با داشتن ثروت 92.9 میلیارد دلاری تقریباً هرچیزی را که بخواهد می‌تواند بخرد اما شما هرگز او را با کوله باری از اجناس در مرکزخرید نمی‌بینید!

سایت رددیت در سال 2016 از او درباره اینکه کجاها هزینه نمی‌کند، پرسید و وی به‌صراحت جواب داد: دوست ندارم پول زیادی برای «لباس» و «جواهر» صرف کنم.

شاید به همین دلیل باشد که «پولیتیکو» در سال 2014 نوشت: رهبر مایکروسافت ساعت 10 دلاری به دستش می‌اندازد و لباس‌های ساده می‌پوشد. البته او یک پورشه 911 و یک هواپیما داشته و برای مسافرت هزینه زیادی می‌کند. بیل در سال 2010 به تلگراف گفت: مگر چقدر می‌توان غذا خورد و چقدر می‌توان لباس پوشید؟

به عقیده بیل گیتس عادات مصرفی در دوره دبیرستان تعیین می‌شود. البته او این را نیز پذیرفته است که برای خودش خرید نکند اما در مورد همسرش ملیندا نظری متفاوت دارد: "دوست دارم برای همسرم چیزهای زیبا بخرم!"

«وارن بافت» دیگر میلیاردر معروف نیز علاقه‌ای به هزینه‌های سنگین برای لباس و پوشاک خود ندارد. مدیر Berkshire Hathaway در سال 2013 به سی بی اس گفت: نیاز به لباس‌های فانتزی نداشته و با همین لباس‌های ساده راحتم.

«مایکل بلومبرگ» با ثروت 55 میلیارد دلاری دو دست کت‌وشلوار مشکی دارد که بیش از 10 سال از آن استفاده کرد. شهردار سابق نیویورک گفت: شما مجبور نیستید لباس‌های خود را دور بیندازید.

«باراک اوباما» نیز طرفدار تکرار در لباس بود و همسرش میشل در مصاحبه با vanity fair در سال 2017 گفت: اوباما برای 8 سال همان لباس و کفش را پوشید و من به آن افتخار می‌کنم.

این فقط مردان نیستند که چنین رفتاری دارند. «آریانا هافینگتن» نیز به‌عنوان یک زن به سی ان بی سی گفت: او لباس‌های یکسان داشته و به این امر معتاد است! درحالی‌که زنان پول زیادی برای البسه هزینه می‌کنند.

منبع:اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین

    نظرات

    بازی‌های موبایلی در ایران(تحلیل آماری)
    بازی و سرگرمی
    بازی‌های موبایلی در ایران(تحلیل آماری)
    وجود یک بازی ایرانی در بین محبوب‌ترین‌های ایران و شناخت سلیقه‌ جمعی در مورد ژانرهای محبوب بازی در ایران می‌تواند نقشه‌ راه درستی پیش پای سیاست‌گذاران، سرمایه‌گذارها و خصوصا شرکت‌های بازی‌سازی قرار دهد.
      2018-11-16 11:40:00
    رشد و سوددهی بازار رایانش ابری
    رایانش ابری
    رشد و سوددهی بازار رایانش ابری
    دسترسی بهتر و سریع‌تر، چابکی، پاسخگویی و مسوولیت‌پذیری، شتاب بخشیدن به نوآوری و انعطاف‌پذیری بالا از دلایل اقبال افراد و سازمان‌ها به خدمات ابرهستند.
      2018-11-15 07:09:00