رونق کسب و کارها در بستر "شتاک"

 

 «شِتاک» یا شبکه تبادل امتیازی کشور، زیرساختی با فعالیت در حوزه تراکنش‌های غیر بانکی و امتیازی کشور در آینده نزدیک کار خود را آغاز می‌کند. ناصر حجازیان رئیس هیات مدیره هلدینگ انیاک، با اعلام این مطلب گفت: با پیوستن کسب و کارها و پذیرندگان به این شبکه، چرخه‌ وفادارسازی مشتری تکمیل و افزایش فروش برای صاحبان کسب و کار‌ها رخ می‌دهد.

شبکه تبادل امتیازی کشور «شتاک» زیرساختی است که از طریق آن می‌توان نظام امتیازات مشتریان را که این روزها از سوی فروشندگان و برندهای مختلف برای بالا بردن میزان رضایت، حس تعلق و وفادارسازی مشتریان به آنها داده ‌می‌شود تجمیع کرد تا از این طریق مشتریان و فروشندگان به یک شبکه گسترده‌تر از نظام خرید و فروش متصل شوند.

رئیس هیات مدیره هلدینگ انیاک با اشاره به تاریخچه و زمینه فعالیت‌های این شرکت گفت: انیاک در سال ۱۳۷۸ به‌عنوان شرکتی تجاری در حوزه فناوری، به منظور پاسخ به نیاز خدمات پرداخت الکترونیک، برنامه‌ریزی و مدیریت سازمانی و تجارت الکترونیک تاسیس شد. در ابتدا بیشتر فعالیت‌های شرکت بر تامین نیاز شبکه بانکی به کارت‌های بانکی معطوف بود. تامین ۱۴۰ میلیون کارت بانکی برای شبکه بانکی ایران گوشه‌ای از اقدامات این مجموعه است.

حجازیان ادامه داد: پس از راه‌اندازی اداره نظام‌های پرداخت در بانک مرکزی، شرکت انیاک جزو نخستین مجموعه‌های ایجاد‌کننده زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک در ایران شد.عصاره دو دهه فعالیت در حوزه پرداخت الکترونیک، تبدیل به پشتوانه‌ای برای نیل به هدف اصلی انیاک، یعنی ایجاد و توسعه زیرساخت های سیستم غیربانکی از جمله شِتاک شد.

وی درباره پروژه محوری این شرکت با نام «شِتاک» افزود: شتاک در نمایشگاه ترانش به بازار معرفی شد اما ورود تخصصی شتاک به بازار برای ۶ ماه اول سال بعد پیش‌بینی شده و در حال حاضر حدود ۸ هزار پذیرنده در این شبکه حضور دارند. بازار هدف شتاک دو ماهیت دارد: اول ماهیت پذیرندگان و فروشگاه‌ها است که در قالب یک واحد صنفی سیستم تبادل امتیازی داشته باشند و ماهیت دوم آن مجموعه‌ها و سازمان‌هایی هستند که به نحوی امتیاز در باشگاه وفاداری آنها شکل گرفته است و علاقه‌مند به «خرج‌کرد» این امتیازها در مجموعه‌های دیگر از سوی مشتریان خود هستند و شتاک این امکان را برای آنها فراهم می‌کند.

رئیس هیات مدیره هلدینگ انیاک در ادامه گفت: امتیازهای کسب شده در شبکه شتاک توسط صاحبان کسب و کار ارزش‌گذاری می‌شود تا مشتری بتواند مکانی را برای خرج کردن آن بیابد. پذیرندگان با پیوستن به شتاک می‌توانند از امکان خرج‌کرد امتیازها نزد آنها بهره‌مند شوند. همچنین با امکاناتی که شتاک ارائه می‌دهد، پذیرندگان می‌توانند به مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی خود در داخل شبکه شتاک بپردازند.  حجازیان در پایان افزود: علاوه بر زیرساخت‌های شتاک و ابزارهای پرداخت و پذیرش، یک اپلیکیشن موبایلی که ماهیت پوشش تمام عملیات بانکی را دارد و اکثر پارامترهای اپلیکیشن‌های موجود در این حوزه را در خود جای داده، به‌عنوان مکمل شتاک عمل می‌کند. اپلیکیشن شتاک جایگزین کارت فیزیکی می‌شود و کاربران را بی‌نیاز از کارت وفاداری می‌کند. همچنین از طریق اپلیکیشن شتاک، کاربر می‌تواند به موقعیت پذیرندگان عضو شتاک روی نقشه دسترسی یابد.

منبع:دنیای اقتصاد(گروه بنگاه‌ها)

    نظرات

    نگاه خریداران!
    بازاریابی و بازارسازی
    نگاه خریداران!
    در حالی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در حال افزایش قابلیت‌های تکنولوژیکی محصولات خود برای بازاریابی بیشتر هستند،خریداران اما نگاه متفاوتی دارند.
      2019-02-22 07:40:00
    میراث دیجیتال
    تازه های کسب و کار
    میراث دیجیتال
    باید نسبت به شرکت‌هایی که در صنعت «زندگی دیجیتال بعد از مرگ» فعالیت می‌کنند، هوشیار باشیم و آن‌ها را زیر نظر داشته باشیم.
      2019-02-20 09:08:43
    زنگ ها به صدا در می آیند
    جامعه
    زنگ ها به صدا در می آیند
    بسیاری از کارشناسان و منتقدان در چین بر این باورند که توسعه این فناوری می‌تواند منجر به وقوع جنگ جهانی سوم شود.
      2019-02-14 09:09:00
    رمز گشایی از موفقیت نادلا
    شخصیت ها
    رمز گشایی از موفقیت نادلا
    در ایالت (Andhra Pradesh یکی از ۲۹ ایالت هند) و شهر Anantapur در هندوستان متولد شد. پدر او یک کارمند ساده در دولت و بخش خدمات اداری هند بود.
      2019-02-08 18:45:00
    چالش قیمت در اپل
    شرکت ها و برندها
    چالش قیمت در اپل
    تیم کوک اعلام کرده است که قیمت گوشی‌های آیفون در برخی از کشورها تحت‌تاثیر تقویت نرخ دلار بیشتر از سایر نقاط جهان شده است .
      2019-02-03 17:15:00