اپلیکیشن ها یا استارتاپ های کوچکتردر چه شرایطی به موفقیت می رسند؟

نه تنها مردم حالا اپلیکیشن های کمتری نسبت به سابق دانلود می کنند، بلکه کمپانی هایی مانند فیسبوک و گوگل، بازار اپلیکیشن های مصرف کنندگان را به تصرف خود در آورده اند. علاوه بر این، زمانی که یک اپلیکیشن می تواند به موفقیت برسد، شرکتی مانند فیسبوک صرفاً آن را می خرد یا آن را در رقابتی نامنصافه شکست می دهد.

اما جرمی لیو، یکی از سرمایه گذاران Lightspeed Venture Partners چنین سخنانی را قبول ندارد. به گفته او، این مسئله که اپلیکیشن ها یا استارتاپ های کوچکتر به موفقیت نمی رسند، تنها یک افسانه است. نخستین سرمایه گذار بزرگ اسنپچت در بلاگ پست تازه خود می نویسد: «منتقدان مدعی شده اند که رشد در شرایط فعلی غیرممکن است، اما اشتباه می کنند. اپلیکیشن ها هنوز می توانند به صورت کلامی به موفقیت برسند.»
شغل لیو این است که بدین شکل فکر کند. او یک سرمایه گذار است و سرمایه گذاران همیشه به دنبال موفقیت بزرگ بعدی هستند. اما لیو به سرمایه گذاری ادامه می دهد و این بدان معناست که با وجود اختصاص بخش زیادی از وقت کاربران به اپلیکیشن های فیسبوک، گوگل و اسنپچت، هنوز هم فرصت هایی برای موفقیت وجود دارد. در ادامه به بررسی عواملی می پردازیم که از نظر لیو باعث موفقیت اپلیکیشن ها در سیلیکون ولی می شوند.
پیش از هر چیز، اپلیکیشن شما لازم نیست بسیار بزرگ باشد. اما در کمترین حالت، لیو به دنبال اپلیکیشن هایی می گردد که حداقل 10 هزار کاربر روزانه دارند. علاوه بر این، وی به دنبال اپلیکیشن هایی می گردد که کاربران روزانه اش، 25 درصد از آمار کامل کاربران ماهانه را تشکیل داده باشند. بنابراین به فرض ساخت اپلیکیشنی با 100 هزار کاربر ماهانه، لیو آن دسته از اپلیکشن هایی را در اولویت قرار می دهد که 25 هزار نفر از کاربرانش به صورت روزانه از اپ بازدید داشته باشند.
لیو می خواهد در اپلیکیشن هایی سرمایه گذاری کند که کاربرانش برای حداقل 30 روز از آن استفاده می کنند. به صورت دقیق تر، لیو به دنبال اپلیکیشنی می گردد که 30 درصد از کاربران آن، 30 روز بعد از نخستین بازدید خود مجدداً به سراغش می روند. اساساً این اپلیکیشن باید بتواند مردم را به مدت یک ماه درگیر خود نگه دارند.
آیا تعداد کاربرانی که از اپلیکیشن شما استفاده می کنند با گذشت هر ماه تا 30 درصد افزایش می یابد؟ پس لیو به اپلیکیشن شما علاقه مند است. تمام این فاکتورها، پیش نیازهای تنها یک سرمایه گذار هستند اما می توان تصور کرد که اکثر سرمایه گذاران سیلیکون ولی ذهنیتی مشابه را دنبال می کنند. بنابراین دفعه بعدی که از موفقیت یک اپلیکیشن و سرمایه گذاری چند میلیون دلاری روی آن خبری شنیدید، متوجه خواهید بود که چه عواملی در موفقیت اش تاثیر گذاشته اند.

منبع:http://kasbokarnews.ir

    نظرات

    نگاه خریداران!
    بازاریابی و بازارسازی
    نگاه خریداران!
    در حالی که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در حال افزایش قابلیت‌های تکنولوژیکی محصولات خود برای بازاریابی بیشتر هستند،خریداران اما نگاه متفاوتی دارند.
      2019-02-22 07:40:00
    میراث دیجیتال
    تازه های کسب و کار
    میراث دیجیتال
    باید نسبت به شرکت‌هایی که در صنعت «زندگی دیجیتال بعد از مرگ» فعالیت می‌کنند، هوشیار باشیم و آن‌ها را زیر نظر داشته باشیم.
      2019-02-20 09:08:43
    زنگ ها به صدا در می آیند
    جامعه
    زنگ ها به صدا در می آیند
    بسیاری از کارشناسان و منتقدان در چین بر این باورند که توسعه این فناوری می‌تواند منجر به وقوع جنگ جهانی سوم شود.
      2019-02-14 09:09:00
    رمز گشایی از موفقیت نادلا
    شخصیت ها
    رمز گشایی از موفقیت نادلا
    در ایالت (Andhra Pradesh یکی از ۲۹ ایالت هند) و شهر Anantapur در هندوستان متولد شد. پدر او یک کارمند ساده در دولت و بخش خدمات اداری هند بود.
      2019-02-08 18:45:00
    چالش قیمت در اپل
    شرکت ها و برندها
    چالش قیمت در اپل
    تیم کوک اعلام کرده است که قیمت گوشی‌های آیفون در برخی از کشورها تحت‌تاثیر تقویت نرخ دلار بیشتر از سایر نقاط جهان شده است .
      2019-02-03 17:15:00