"بازار‌سازی"در صنعت بیمه

صنعت بیمه از صنایع جذاب کشور است که از چشم استارت‌آپ‌ها دور نمانده است و آنها هم وارد این صنعت شده‌اند و در حال ایجاد دگرگونی در این صنعت جذاب هستند. استارت‌آپ‌هایی که نقش اینشورتک‌ها را در بازار بیمه بر عهده گرفته‌اند و در حال بازار‌سازی هستند. امیرحسین نام‌آور، هم‌بنیان‌گذار «بیمیلاین» که به گفته خودش قدیمی‌ترین استارت‌آپ بیمه‌ای کشور است، می‌گوید: ۱۲ سال است در این حوزه فعالیت می‌کنیم و یک سال است که استارتاپ آنلاین‌مان را لانچ کرده‌ایم و به مشتریان خودمان خدمت ارائه می‌دهیم. وی ادامه می‌دهد: ما قبل از این هم ارائه خدمات آنلاین را به مشتریان‌مان داشته‌ایم، ولی از یک سال پیش تاکنون به صورت عمومی در تمام حوزه‌های بیمه‌ای از تمام عرضه‌کننده‌های کشورمان خدمات ارائه می‌دهیم.درادامه گفتگو با امیرحسین نام‌آور را دنبال کنید.

چه اتفاقاتی را در بازار یک سال گذشته داشته‌اید؟
به دلیل اینکه ما در حال بازارسازی بودیم، بازار خیلی پرفراز و نشیبی بود و ما همچنان در حال ساختن بازار هستیم. جدا از اینکه ساختن بازار هزینه‌های زیادی را دارد. خیلی از وقت‌ها هم دست و پای ما به دلیل اینکه رگولاتور، قانونی را برای این استارت‌آپ‌ها نگذاشته بود بسته شده بود، چون ما یک خدمت جدیدی را وارد جامعه کرده بودیم. «بیمیلاین» ضریب نفوذ بیمه را در جامعه گسترش داده است و بخشی از مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم و چرخ روی ریل افتاده است.

به درآمدزایی هم رسیده‌اید؟
بله، ما به دلیل سودهایی که از تجربه‌های خودمان می‌بردیم توانستیم خیلی زود بالا بیاییم و رشد کنیم و خیلی زود هم برای خودمان برند اورنس  brand awareness ایجاد کنیم. جدا از بازاریابی خوبی که داشتیم اینکه ما قبلا در این صنعت تجربه و فعالیت داشتیم خیلی به ما کمک کرد و تجربه شغلی ما یک بازوی محکم برای ما در جهت توسعه «بیمیلاین» بوده است. ما در حال حاضر به درآمدزایی رسیده‌ایم و در حال فروش بوده و از استارت‌آپ‌های پیشرو در این صنعت هستیم و خداراشکر خیلی خوب پیش می‌رویم.

«بیمیتو» رقیب شما محسوب می‌شود؟
از لحاظ ساختار کلامی شاید رقیب به نظر بیاییم، ولی نه، ما دو دوست هستیم، چراکه همه ما در حال کمک کردن هستیم تا این بازار را بسازیم. مضافا اینکه ما در بحث اینشورتک، فنی‌تر کار کرده‌ایم و در حال گسترش زنجیره تامین‌مان هستیم و در آیندهای نزدیک یک محصول بهتری را به محصولات‌مان اضافه خواهیم کرد که در حوزه خسارتی هم بتوانیم به مشتریان‌مان خدمت ارائه دهیم.

از چه مدل‌هایی برای مارکتینگ استفاده می‌کنید؟
ما همه نوع تبلیغاتی را در مارکتینگ داشته‌ایم و همه را یک آزمون و خطا کرده‌ایم.

بعد از این آزمون و خطاها چه روش‌هایی را در پیش گرفتید؟
روش‌ها خیلی وسیع هستند و ما هم در حوزه آنلاین و هم حوزه آفلاین روش‌های خوبی را پیدا کرده‌ایم و روی آنها کار می‌کنیم.

مدل درآمدی «بیمیلاین» بر چه اساسی است؟
ما اگریگیتور هستیم و عرضه‌کننده‌ها را به کاربران وصل و از این ارتباط کسب درآمد می‌کنیم.

چشم‌انداز ۵ ساله «بیمیلاین» چگونه است؟
نمی‌خواهم بگویم هسته مرکزی می‌شویم، هرچند این شانس خیلی برای ما وجود دارد، چون بازار بیمه خیلی بزرگ است و تراکنش‌های بالایی در این حوزه وجود دارد، ولی قطع به یقین می‌توانیم جزو صنعت‌هایی باشیم که یک دگرگونی را در این حوزه ایجاد می‌کنیم، چراکه ما از طرفی فهم خیلی خوبی از بیمه داریم و از طرفی هم صنعت بیمه احتیاج به چنین تیم‌هایی دارد که بیایند و دگرگونی ایجاد کنند.

توضیحات پسیت:

  •  لغت اگریگیتور (Aggregator) به وبسایت و یا برنامه‌ای اطلاق می­‌شود که در آن مجموعه‌ای از شرکت‌­ها، برندها و موضوعات مشابه در کنار یکدیگر نمایش داده می‌­شوند و امکان مقایسه و نرخ‌گیری آنلاین را برای کاربران فراهم می‌کنند. در حال حاضر، سایت‌های ایرانی زیادی هستند که به مشتریان این امکان را می­‌دهند تا بتوانند کالاهای مختلف را در بر اساس طیف گسترده‌­ای از سازندگان آن‌­ها مقایسه کنند و بر اساس قیمت، کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند. اما این‌که مجموعه‌ای شامل شرکت‌­های مختلف بیمه، خدمات بیمه‌­ای مورد نظر خود را دریافت کنند، اتفاقی بسیار نوین در سطح دنیاست، که سابقه آن شاید به یک دهه برسد. در ادامه، به تفصیل، توضیحاتی در مورد اگریگیتورهای بیمه و آینده آن‌­ها ارائه خواهد شد.
  • ورود “اگریگیتورهای بیمه” به بازار دنیا را می‌توان به عنوان جهشی در صنعت بیمه دانست. چرا که باعث گسترش تنوع در صنعت بیمه شده‌اند. اگریگیتورهای آنلاین باعث می‌­شوند تا مشتریان بتوانند به صورت آنلاین، نرخ حق بیمه مورد نظر خود را از چندین شرکت بیمه استعلام بگیرند. این شرکت‌­های نوظهور در دنیا، هم‌اکنون در حال گسترش هستند و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ این روند ادامه داشته باشد.اگریگیتورهای آنلاین شروع موفقی را در انگلستان داشته‌اند. پس از گذشت تنها یک دهه از ورود این شرکت‌ها، ۶۰ درصد از بیمه خودرو و ۵۰ درصد از بیمه‌­های شخصی از طریق آن‌ها بفروش می‌رسد. روند رو به رشد این شرکت‌ها در سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، سوئد، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند، و هلند دیده می‌شود. اگرچه شرکت­‌های اگریگیتور بیمه، رونق و توسعه خوبی در اروپا داشته‌­اند، اما در سایر نقاط جهان، چنین رشدی را تجربه نکرده­‌اند و سابقه آن‌­ها در کشورهای آسیایی، تنها به چند سال می‌­رسد. کشورهایی مانند استرالیا، سنگاپور، هند، فیلیپین، هنگ کنگ و یا کره­ جنوبی؛ کشورهایی در آسیا هستند که با توجه به محبوبیت صنعت بیمه در آن‌ها، پیش­بینی می‌­شود که تا ۱۰ سال آینده، اگریگیتورهای بیمه، رشد قابل توجهی در صنعت بیمه­‌ی این کشورها داشته باشند.
  • چرا کاربران تمایل دارند تا از اگریگیتورهای بیمه استفاده کنند؟
  • باید این نکته را یادآور شد که ورود این ابزارهای مقایسه آنلاین به صنعت بیمه، خطر بزرگی برای مدیران این شرکت‌­ها محسوب می‌­شود. زیرا ورود آن‌­ها به صنعت بیمه، باعث کاهش تمایل به نام و نشان­‌های تجاری و افزایش تمایل در انتخاب بر اساس کیفیت ارائه خدمات نسبت به قیمت شده است. این امر موجب شده است تا بسیاری از شرکت‌های با سابقه که سال‌ها در صنعت بیمه یکه­ تازی می‌کرد‌ه‌­اند، احساس رقابت بیش‌­تری با شرکت‌های نوظهور و کوچک‌­تر داشته ­باشند. چرا که شرکت‌های کوچک‌تر، خود را درمقابل طیف وسیع­تری از مشتریان در این رقابت قیمت­-محور خواهند دید.گسترش استفاده از اینترنت و تلفن‌های هوشمند، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های آنلاین، سبب رونق مقایسه آنلاین بیمه در بازار دنیا شده است؛ و سبب شده تا مشتریان الگوهای رفتاری خود را برای خرید بیمه تغییر دهند. راحتی در خرید، استفاده آسان، امکان انتخاب بهترین گزینه عواملی است که سبب می‌شوند تا مشتریان به استفاده از اگریگیتورها روی آورند.علاوه بر این، اگریگیتورهای بیمه باعث می‌شوند تا شرکت‌های بیمه برای حضور مؤثر در رقابت، بتوانند تا با رعایت حاشیه سود مناسب برای خود، کمترین قیمت را برای حضور در این رقابت قیمتی ارائه دهند. همچنین با توجه به داده‌های آماری که بر اساس تمایل مشتریان به شرکت‌های بیمه است، شرکت‌ها می‌توانند برای خدمات بیمه‌ای خود در آینده برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشند. رشد طولانی مدت در یک صنعت زمانی رخ می‌دهد که در آن محصولات نوآورانه و استراتژی های مختلف در برندسازی، در کنار استفاده از شبکه‌های اجتماعی، به یک مزیت رقابتی برای هریک از شرکت‌های بیمه تبدیل شود.

منبع: کسب و کار نیوزو وبسایتhttps://bimebazar.com

    نظرات

    برنامه نویسی درتعامل با یادگیری ماشینی
    معرفی کتاب
    برنامه نویسی درتعامل با یادگیری ماشینی
    اگر از شما این سوال پرسیده شود که در میان زبان‌های رایج برنامه‌نویسی که امروزه به کار گرفته می‌شوند کدامیک از آن‌ها به شما اجازه می‌دهند در سریع‌ترین زمان برنامه‌ای بنویسید که روی پلتفرم‌های مختلف قابل اجرا باشد چه جوابی می‌دهید؟
      2018-11-19 19:13:00
    بازی‌های موبایلی در ایران(تحلیل آماری)
    بازی و سرگرمی
    بازی‌های موبایلی در ایران(تحلیل آماری)
    وجود یک بازی ایرانی در بین محبوب‌ترین‌های ایران و شناخت سلیقه‌ جمعی در مورد ژانرهای محبوب بازی در ایران می‌تواند نقشه‌ راه درستی پیش پای سیاست‌گذاران، سرمایه‌گذارها و خصوصا شرکت‌های بازی‌سازی قرار دهد.
      2018-11-16 11:40:00
    رشد و سوددهی بازار رایانش ابری
    رایانش ابری
    رشد و سوددهی بازار رایانش ابری
    دسترسی بهتر و سریع‌تر، چابکی، پاسخگویی و مسوولیت‌پذیری، شتاب بخشیدن به نوآوری و انعطاف‌پذیری بالا از دلایل اقبال افراد و سازمان‌ها به خدمات ابرهستند.
      2018-11-15 07:09:00