یادگیری ماشینی در فرایند توسعه

 تمامی سازمان‌ها باید خدماتی تحت عنوان «به عنوان سرویس» ارائه دهند، این کار موجب می‌شود که اطلاعات آنها، غنی و متفاوت گردد و بدین ترتیب از مزایای یادگیری ماشینی بهره‌مند شوند.یادگیری ماشینی به عنوان یکی از شاخه‌های وسیع و پرکاربرد فناوری هوش مصنوعی، به تنظیم و اکتشاف شیوه‌ها و الگوریتم‌هایی می‌پردازد که بر اساس آنها رایانه‌ها و سامانه‌ها توانایی یادگیری پیدا می‌کنند.

هدف یادگیری ماشین این است که کامپیوتر (در کلی‌ترین مفهوم آن) بتواند به تدریج و با افزایش داده‌ها، کارایی بهتری در انجام وظیفه موردنظر پیدا کند. گستره این وظیفه البته می‌تواند از تشخیص خودکار چهره با دیدن چند نمونه از چهره موردنظر تا فراگیری شیوه گام‌برداری روبات‌های دوپا با دریافت سیگنال پاداش و تنبیه باشد.
 سرویس ناو به عنوان یک شرکت ابر سازمانی، در حال حاضر آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن، سازمان‌ها نیازی ندارند که فناوری‌های یادگیری ماشینی خود را بسازند. در عوض به ارائه‌دهندگان سرویس مراجعه نموده و از قابلیت «به عنوان سرویس» بهره‌مند می‌شوند.
یادگیری ماشینی به عنوان سرویس، نیز راهی است که به تازگی در برابر مشتریان شرکت‌ها قرار گرفته است. اخبار زیادی در مورد یادگیری ماشینی و مسائل مرتبط با آن وجود دارد که بسیاری از آنها شایعه بوده و بیشتر شبیه مبالغه و بزرگ‌نمایی است، اما تا حدودی می‌توان به بعضی از این اخبار اعتماد کرد؛ زیرا گستردگی و پیشرفته بودن یادگیری ماشینی، به حدی است که اگر شرکتی مجهز به آن نباشد، گویی اصلاً وجود خارجی ندارد.
بسیاری از فروشندگان فضای ابری در پی آن هستند که یادگیری به عنوان سرویس ارائه دهند اما این موضوع بستگی به مشتری دارد که اطلاعات مناسب و لازم برای آموزش دیدن را داشته باشد.
یادگیری ماشینی همچنین باید بتواند مسئله‌ای را حل کند. تصور ما این است که مشخص کردن مسئله‌ای که قرار است حل شود، از اهمیت زیادی برخوردار است و یادگیری ماشینی، به خوبی از پس رتبه بندی، طبقه‌بندی و پیش‌بینی برمی‌آید.
مطابق آمار، 57 درصد از مدیران ارشد اطلاعات استرالیا بر استفاده شرکت خود از یادگیری ماشینی بر اساس دارایی‌ها، مهارت‌های کارکنان و سطح ادغام آن در فرآیندهای کسب و کار، تأکید کردند. پس از استرالیا، 51 درصد از شرکت‌های آلمانی نیز چنین حالتی دارند.

منبع:ایتنا به نقل از رایورز

    نظرات

    "تخریب خلاقانه"در سیلیکون ولی
    شرکت ها و برندها
    "تخریب خلاقانه"در سیلیکون ولی
    اگرچه سیلیکون ولی، دستاوردهای تحول آفرینی زیادی را به دنیای دیجیتال عرضه کرده، اما به طور خطرناکی به یک کارخانه تک محصولی مردان سفیدپوست و نخبه کامپیوتر تبدیل شده است.
      2018-10-05 16:25:00
    کناره گیری ایلان ماسک
    شخصیت ها
    کناره گیری ایلان ماسک
    اگر توافق به‌دست آمده طبق برنامه پیش برود، ماسک باید ظرف 45 روز از مقام ریاست هیئت مدیره کناره‌گیری کند و حداقل تا سه سال بعد از آن نمی‌تواند برای این پست انتخاب شود.
      2018-10-02 07:40:09
    استارتاپ ناب ،جذاب‌ترین بازیگر دنیای کارآفرینی
    تازه های کسب و کار
    استارتاپ ناب ،جذاب‌ترین بازیگر دنیای کارآفرینی
    این متدولوژی به شما می‌گوید، فرآیند آزمایش را به جای برنامه‌ریزی سنگین، بازخورد مشتری را به جای شهود و طراحی تکرار شدنی را به جای راه‌کار سنتی توسعه "طرحی کامل و عالی در ابتدا" مورد استفاده قرار دهید.
      2018-10-02 06:58:00