فردا را بهتر بگذرانيد

 

 

بهترین راه برای ایجاد عادات خوب در زندگی، شروع کردن از چیزهای کوچک است. در این مطلب به شما نکاتی را یاداوری خواهیم کرد که انجام دادن آنها هر روز فقط چند دقیقه طول میکشد، اما تأثیرات مثبت آن در زندگی بسیار بزرگتر خواهد بود. به اميد آنكه فردارا بهتر بگذرانيد.

1. شستن دندان‌ها و نخ دندان

این دو کار نه تنها باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان های شما می شود، بلکه زندگی شما را نیز نجات میدهد. انجمن دندانپزشکی آمریکا دوبار مسواک در روز و یک بار نخ دندان را توصیه میکند. عدم رسیدگی به بهداشت دندان خطر ابتلا به زوال عقل، دیابت، بیماری کلیوی و سرطان را بالا میبرد.

2. لبخند زدن به روی خودتان در آینه

درست بعد از اینکه مسواک زدید، در آینه نگاه کنید و برای 10 ثانیه لبخند بزنید. تحقیقات نشان داده است که اینگونه رفتارها باعث تغییرات مثبت در خلق و خوی شما می شود.

3. نوشتن مهمترین کارهای روزانه

جمله معروف "قورباغه را قورت بده" مهم ترین کاری که باید در طول روز انجام دهید را بنویسد و تصمیم بگیرید که اول از همه آن را با موفقیت انجام دهید.

4. مرتب کردن رختخواب

شروع روز با انجام یک کار کوچک آسان به شما اعتماد به نفس میدهد. زمانیکه خسته به خانه برمیگردید، نیاز نیست برای مرتب کردن به خود زحمتی دهید.

5. ابراز قدردانی

قدرانی نسبت به چیزهایی که دارید، می تواند آرامش خاصی به زندگی شما بیاورد.

6. تفکر و مدیتیشن

صرف تنها چند دقیقه زمان در طول روز باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری روانی، فشار خون پایین و کاهش استرس می شود. در ساده ترین حالت ممکن، نشستن در یک مکان آرام و شمردن نفس ها را تجربه کنید. تمام توجه خود را به شمردن نفس ها جلب کنید، نه به افکار درون سرتان.

7. گوش دادن به پادکست

اگر فرصت کافی برای نشستن و کتاب خواندن ندارید، گوش دادن به پادکست های کوتاه یک راه عالی برای کسب اطلاعات به روز است.

8. لباس پوشیدن کمی بهتر از حد انتظار

این کار آسان است و نه تنها باعث می شود حس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید، بلکه بازخورد مثبتی نیز از اطرافیان دریافت خواهید کرد.

9. مدیریت ریخت و پاش

بعد از اینکه از چیزی استفاده کردید، بلافاصله آن را سر جایش بگذارید. قبل از خواب ریخت و پاش ها را مرتب کنید. این کار به شما کمک میکند تا ذهن پاکتری داشته باشید و تمرکز درست تر بر روی چیزهایی که میخواهید داشته باشید.

10. امتحان کردن چیزهای جدید

انجام کارهای جدید مانند صحبت با افراد جدید، تجربه کارهایی که قبلا انجام نداده اید را در زندگی خود داشته باشید.

11. نوشتن

نوشتن نقش موثری در پیشرفت شما دارد. به شما کمک میکند احساس خوبی داشته باشد و انگیزه برای پیشرفت بیشتر داشته باشید.

12. زیاد قدم زدن

اگر می توانید پیاده به محل کارتان بروید. زمانیکه به مشکل برخورده اید در محیط اطراف کار یا خانه خود قدم بزنید این ورزش فقط برای بدن شما خوب نیست، سطح انرژی، خلاقیت و خلق و خوی شما را افزایش میدهد.

13. ایجاد رمزهای عبور الهام بخش

به خاطر مسائل امنیتی هم که شده، بهتر است هر چند ماه یکبار رمزهای عبور خود را عوض کنید. انتخاب رمزهای الهام بخش باعث یادآوری نکات جالب در زندگی شما می شود.

14. "نه" گفتن

نه گفتن می تواند در وقت و انرژی شما صرفه جویی کند. اگر نمیخواهید کاری را انجام دهید و برای آن وقت ندارید و مزیتی هم برای شما ندارد، فقط بگویید "نه"!

15. چرت روزانه

تنها 10 دقیقه چرت نیمروزی باعث بهبود در سلامت سیستم ایمنی، انرژی، عملکرد شناختی و کنترل عاطفی می شود.

16. ورزش

نیاز نیست مدت زمانی طولانی در روز به ورزش اختصاص دهید. حتی ورزشی سبک به مدت 7 دقیقه به طور مداوم می‌تواند نتایج مثبت غیرقابل انتظاری برای شما به همراه داشته باشد.

منبع:www.sakhtafzarmag.com

    نظرات

    هوشمند سازی کلان شهر تهران
    جامعه
    هوشمند سازی کلان شهر تهران
    تکنولوژی شهر هوشمند اجازه می‌دهد تا مقامات یک شهر با جامعه و زیرساخت‌های شهری و نظارت بر آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه در حال تحول است، تعامل مستقیم پیدا کنند.
      2018-12-13 18:46:00
    کاوش در مریخ،با چه منطقی؟
    فرادانش
    کاوش در مریخ،با چه منطقی؟
    این نرم‌افزار می‌تواند نقشه‌ای از مکان‌های مناسب برای فرود ،مسیر حرکت مریخ‌نورد تا رسیدن به هدف مورد نظر و زمان رسیدن به هدف را برای کاربر مشخص کند.
      2018-12-11 17:47:00
    مرگ تلویزیون،از تئوری تا واقعیت
    جامعه
    مرگ تلویزیون،از تئوری تا واقعیت
    اگرچه در ایران تحقیقات مدونی پیرامون استفاده کودکان و نوجوانان از پلت‌فرم‌های تصویری مانند آپارات در دست نیست اما در دنیا و در میان خردسالان، کودکان و نوجوانان میل به استفاده از پلت‌فرم‌های تصویری مانند یوتیوب بالاتر رفته است.
      2018-12-05 07:54:00
    تغییرات بنیادین در خانه ها
    نوآوری
    تغییرات بنیادین در خانه ها
    قصد ما تنها تغییر طراحی ظاهری خانه ها نیست بلکه به دنبال ایجاد سیستمی برای برآورده کردن مجموعه بزرگی از نیازها هستیم.
      2018-12-03 17:11:00