رویای سلطنت بر دنیای گیمینگ

اگر اخبار مربوط به GDC سال ۲۰۱۹ را دنبال کرده باشید می‌دانید که گوگل از یک پلتفرم اسریم آنلاین بازی‌های ویدیویی به ناماستادیا (یا با تلفظ صحیح‌تر، استیدیا) سخن به میان آورد. گرچه برای من عجیب است که چرا نامش را گوگل Games نگذاشته‌اند، اما آن‌چه در مراسم معرفی این پلتفرم دیدیم واقعا جذاب به نظر می‌رسید. این‌که بدون نیاز به کنسول یا فارغ از دانلود کردن بازی‌های سنگین، در یوتیوب بتوانید با یک کلیک وارد یک بازی بشوید و در عرض چند ثانیه مشغول به بازی کردن شوید واقعا هیجان‌انگیز و خارق‌العاده به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟

با فرض این‌که استادیا خودش هیچ نقصی نداشته باشد و کار از طرف گوگل کاملا بی‌نقص انجام بشود، اما مهم‌ترین مرحله تجربه بازی‌ها با استادیا همچنان می‌لنگد و آن مرحله چیزی نیست جز انتقال بازی‌ها از سرورهای گوگل به دیوایس من و شما. بله، منظورم همان اینترنت است. با این‌که استادیا در ابتدا بناست در آمریکا و کانادا و اروپا عرضه بشود، ولی حتی در همان کشورها هم در خیلی از نقاط سرعت و پهنای باند اینترنت هنوز به آن حد نرسیده است که بتواند از پس استریم بازی‌های سنگین ویدیویی بربیاید. بگذریم که در کشورهایی مثل ژاپن که گیم یکی از پرطرفدارترین صنایع در آن محسوب می‌شود، این مشکل بسیار حساس‌تر است.

به قول یکی از یوتیوبرها ، استادیا مثل یک خودوری آخرین سیستم و فوق‌العاده است که هیچ جاده‌ مناسبی برای حرکت کردنش هنوز ساخته نشده است. اینترنت برای سرویس استریم بازی‌های ویدویی حکم همان جاده را دارد که در حال حاضر شرایط مساعدی ندارد؛ آن هم نه در سطح محدود، بلکه در حد جهانی.

اگر می‌پرسید پس چرا نت‌فلیکس در زمینه استریم فیلم و سریال و همین‌طور اسپاتیفای در زمینه استریم موسیقی موفق بوده‌اند، باید بگویم که استریم محتوایی مثل فیلم و موسیقی با گیم خیلی تفاوت دارد. در فیلم یا موزیک شما هیچ نقش مقابلی در اصل محتوا ندارید. فیلم و موزیک مثل یک اتوبان یک طرفه هستند که در محتوای خود نیازی به شما ندارند. محتوا از پیش ساخته شده و صرفا از طریق اینترنت به سمت شما منتقل می‌شود. اما بازی‌های ویدیویی کاملا به تعامل گیمر وابسته هستند. این فقط خود گیم نیست که برای شما باید استریم شود، بلکه دستورات شما هم در خود گیم یا همان محتوای اصلی نقش دارد و همین کار استریم را مشکل می‌سازد. دقیقا به همین خاطر است تا کنون هیچ سرویس استریم بازی آنلاینی مثل PSNow یا دیگر موارد مشابه نتوانسته‌اند موفقیت چشم‌گیری داشته باشند.

برای همین است که حداقل تا آینده‌ای نه چندان نزدیک، شما همچنان به کنسول‌های بازی یا فرآیند دانلود بازی‌های احتیاج خواهید داشت و گوگل استادیا یا هر پلتفرم استریم بازی دیگری نمی‌تواند این نیاز را از میان بردارد. بماند که هنوز مشخص نیست گوگل چطور می‌خواهد کمپانی‌های سازنده بازی‌های کلیدی را به سوی خود جذب کند چون کنسول‌های سونی و نینتندو ومایکروسافت برای آن‌ها بسیار سودآور بوده‌ و هستند و از قبل بارها امتحان خودشان را پس داده‌اند و مسلما این سه غول دنیای کنسول‌ها هم ساکت نمی‌نشینند تا گوگل بیاید و دنیای گیمینگ را از آن‌ها بگیرد و برود.

شما در مورد استادیا چه فکر می‌کنید؟ آیا گوگل می‌تواند سلطان دنیای گیمینگ بشود، یا این عرصه همچنان در اختیار شرکت‌های سازنده کنسول‌های بازی و همین‌طور PCها باقی خواهد ماند؟

منبع:https://itresan.com

 

 

 

 

<a data-cke-saved-href="https://www.eghamat24.com/" href="https://www.eghamat24.com/" _blank"="" rel="follow">

    نظرات

    از کدام "اپلیکیشن ها"دوری کنیم؟
    نرم افزارها
    از کدام "اپلیکیشن ها"دوری کنیم؟
    کاربران گوشی‌های هوشمند هر روز بارها و بارها اپلیکیشن‌های مختلفی را کنترل می‌کنند و ساعت‌ها از آنها استفاده می‌کنند ولی به نظر می‌رسد حذف برخی از این اپلیکیشن‌ها کیفیت زندگی شخصی و حرفه‌ای را ارتقا دهد.
      2020-01-02 09:42:00
    فضای سایبری،بستر جنگ نرم
    معرفی کتاب
    فضای سایبری،بستر جنگ نرم
    در این کتاب عملکرد دستگاه سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا در جهت استفاده از فضای سایبری به منظور تأثیرگذاری بر افکار عمومی کاربران ایرانی اینترنت مورد بررسی قرار گرفته است.
      2020-01-02 09:08:36
    قابلیت های واتس آپ در 2020
    رسانه های اجتماعی
    قابلیت های واتس آپ در 2020
    تعداد کاربران واتس‌آپ در مقایسه با رقبایی نظیر فیس‌بوک مسنجر (1.3 میلیارد نفر کاربر فعال ماهانه)، وی‌چت (1.112 میلیارد نفر کاربر) و اینستاگرام (1 میلیارد کاربر) به‌مراتب بیش‌تر است.
      2020-01-01 10:17:54
    انگلیس و چالش هوآوی
    شرکت ها و برندها
    انگلیس و چالش هوآوی
    گزارش های مختلف از انگلیس نشان می دهد مقامات امنیتی به نخست وزیر کشور چراغ سبز داده اند تا از تجهیزات هواوی در شبکه۵G این کشور استفاده کند.
      2019-12-31 10:17:02
    چشمان شهر
    دانش روز
    چشمان شهر
    بسیاری از صاحب نظران و متخصصان امور سیاسی و اجتماعی که از تبعات خطرناک همه گیر شدن این فناوری نگران هستند، می‌گویند از اینکه دولت چین فرصتی برای بحث و تبادل نظر در این زمینه با استفاده از هنر به وجود آورده خرسند هستند. آورده خرسند هستند.
      2019-12-27 09:32:02
    بزرگترین اینترانت جهان
    اینترنت
    بزرگترین اینترانت جهان
    قرار است وزیر ارتباطات روسیه گزارشی درباره نتایج آزمایش ها جهت بررسی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، تهیه کند.
      2019-12-25 09:00:48
    ادعای سنگین اپل
    شرکت ها و برندها
    ادعای سنگین اپل
    برای شرکت در این طرح فرد ابتدا باید گزارشی مختصر و مفید از مشکلی که در سیستم پیدا کرده است، به همراه نمونه کار، بنویسد و برای شرکت ارسال کند.
      2019-12-24 09:50:52
    اینترنت دراستخدام چین
    اینترنت
    اینترنت دراستخدام چین
    قرار است این قوانین از یکم مارس اجرایی شوند. این درحالی است که براساس قوانین جدید مدیریت حساب های کاربری، فرایندهای ثبت نام، کنترل محتوا و شایعات نیز سختگیرانه تر می شود.
      2019-12-23 11:28:11
    پاشنه آشیل آمازون
    شرکت ها و برندها
    پاشنه آشیل آمازون
    این مجموعه که طی یک دهه اخیر به یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها تبدیل شده، در ده سال آینده به مهم‌ترین شرکت جهان مبدل خواهد شد.
      2019-12-16 09:13:29
    قراردادی برای "وب"
    اینترنت
    قراردادی برای "وب"
    تیم برنرز لی مخترع "وب"از دولت ها، شرکت ها و مردم خواسته به این برنامه عمل کنند.اومی گوید: قدرت وب زندگی مردم را دگرگون می کند. اما اگر اکنون وارد عمل نشویم و از سواستفاده از وب جلوگیری نکنیم در معرض خطر قرار می گیریم.
      2019-11-26 09:04:56