رویای سلطنت بر دنیای گیمینگ

اگر اخبار مربوط به GDC سال ۲۰۱۹ را دنبال کرده باشید می‌دانید که گوگل از یک پلتفرم اسریم آنلاین بازی‌های ویدیویی به ناماستادیا (یا با تلفظ صحیح‌تر، استیدیا) سخن به میان آورد. گرچه برای من عجیب است که چرا نامش را گوگل Games نگذاشته‌اند، اما آن‌چه در مراسم معرفی این پلتفرم دیدیم واقعا جذاب به نظر می‌رسید. این‌که بدون نیاز به کنسول یا فارغ از دانلود کردن بازی‌های سنگین، در یوتیوب بتوانید با یک کلیک وارد یک بازی بشوید و در عرض چند ثانیه مشغول به بازی کردن شوید واقعا هیجان‌انگیز و خارق‌العاده به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟

با فرض این‌که استادیا خودش هیچ نقصی نداشته باشد و کار از طرف گوگل کاملا بی‌نقص انجام بشود، اما مهم‌ترین مرحله تجربه بازی‌ها با استادیا همچنان می‌لنگد و آن مرحله چیزی نیست جز انتقال بازی‌ها از سرورهای گوگل به دیوایس من و شما. بله، منظورم همان اینترنت است. با این‌که استادیا در ابتدا بناست در آمریکا و کانادا و اروپا عرضه بشود، ولی حتی در همان کشورها هم در خیلی از نقاط سرعت و پهنای باند اینترنت هنوز به آن حد نرسیده است که بتواند از پس استریم بازی‌های سنگین ویدیویی بربیاید. بگذریم که در کشورهایی مثل ژاپن که گیم یکی از پرطرفدارترین صنایع در آن محسوب می‌شود، این مشکل بسیار حساس‌تر است.

به قول یکی از یوتیوبرها ، استادیا مثل یک خودوری آخرین سیستم و فوق‌العاده است که هیچ جاده‌ مناسبی برای حرکت کردنش هنوز ساخته نشده است. اینترنت برای سرویس استریم بازی‌های ویدویی حکم همان جاده را دارد که در حال حاضر شرایط مساعدی ندارد؛ آن هم نه در سطح محدود، بلکه در حد جهانی.

اگر می‌پرسید پس چرا نت‌فلیکس در زمینه استریم فیلم و سریال و همین‌طور اسپاتیفای در زمینه استریم موسیقی موفق بوده‌اند، باید بگویم که استریم محتوایی مثل فیلم و موسیقی با گیم خیلی تفاوت دارد. در فیلم یا موزیک شما هیچ نقش مقابلی در اصل محتوا ندارید. فیلم و موزیک مثل یک اتوبان یک طرفه هستند که در محتوای خود نیازی به شما ندارند. محتوا از پیش ساخته شده و صرفا از طریق اینترنت به سمت شما منتقل می‌شود. اما بازی‌های ویدیویی کاملا به تعامل گیمر وابسته هستند. این فقط خود گیم نیست که برای شما باید استریم شود، بلکه دستورات شما هم در خود گیم یا همان محتوای اصلی نقش دارد و همین کار استریم را مشکل می‌سازد. دقیقا به همین خاطر است تا کنون هیچ سرویس استریم بازی آنلاینی مثل PSNow یا دیگر موارد مشابه نتوانسته‌اند موفقیت چشم‌گیری داشته باشند.

برای همین است که حداقل تا آینده‌ای نه چندان نزدیک، شما همچنان به کنسول‌های بازی یا فرآیند دانلود بازی‌های احتیاج خواهید داشت و گوگل استادیا یا هر پلتفرم استریم بازی دیگری نمی‌تواند این نیاز را از میان بردارد. بماند که هنوز مشخص نیست گوگل چطور می‌خواهد کمپانی‌های سازنده بازی‌های کلیدی را به سوی خود جذب کند چون کنسول‌های سونی و نینتندو ومایکروسافت برای آن‌ها بسیار سودآور بوده‌ و هستند و از قبل بارها امتحان خودشان را پس داده‌اند و مسلما این سه غول دنیای کنسول‌ها هم ساکت نمی‌نشینند تا گوگل بیاید و دنیای گیمینگ را از آن‌ها بگیرد و برود.

شما در مورد استادیا چه فکر می‌کنید؟ آیا گوگل می‌تواند سلطان دنیای گیمینگ بشود، یا این عرصه همچنان در اختیار شرکت‌های سازنده کنسول‌های بازی و همین‌طور PCها باقی خواهد ماند؟

منبع:https://itresan.com

 

 

 

 

<a data-cke-saved-href="https://www.eghamat24.com/" href="https://www.eghamat24.com/" _blank"="" rel="follow">

    نظرات

    چین در پی ایجاد شبکه اینترنتی جدیداست
    اینترنت
    چین در پی ایجاد شبکه اینترنتی جدیداست
    به گفته مقام‌های آمریکایی ،چین با اقتدار فراوانی که در زمینه فناوری به دست آورده است به حدی رسیده است که می تواندبا اشاعه فناوری خود در دنیا به کنترل اینترنت بپردازد.
      2020-08-03 14:26:00
    سرمایه گذاری پسا کرونایی سامسونگ
    کسب و کار
    سرمایه گذاری پسا کرونایی سامسونگ
    با بازگشت اوضاع به شرایط عادی سامسونگی ها،در زندگی روزمره خود می‌توانند به بهترین شکل ممکن از این دستگاه‌ها (در دستان، درون گوش یا روی مچ دست خود) استفاده کنند.”
      2020-07-22 14:07:11
    نسل ششم در ایستگاه اول
    فناوریهای برتر
    نسل ششم در ایستگاه اول
    نسل ششم بایستی از نرخ تبادل داده با حداکثر سرعت 1000 گیگابیت برثانیه (50 برابر سریع‌تر از شبکه 5G) و وقفه هوایی کمتر از 100 میکروثانیه (یک‌دهم وقفه مجاز در شبکه 5G) پشتیبانی نماید.
      2020-07-16 08:24:00
    نسل پنجم در ایستگاه آخر
    فناوریهای برتر
    نسل پنجم در ایستگاه آخر
    با راه‌اندازی بستر توسعه و آزمون نسل پنجم شبکه ارتباطی، امکان مشارکت و حمایت از استارت‌آپ‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و سایر بخش‌های خصوصی برای بهره‌برداری از خدمات آن در لایه‌های مختلف توسعه شبکه، فراهم خواهد شد.
      2020-07-15 16:26:28
    سلماس،میزبان ایستگاه چهارم
    فناوریهای برتر
    سلماس،میزبان ایستگاه چهارم
    این ایستگاه مکانی برای انعقاد قراردادهای پژوهشی فضایی در زمینه‌های مختلف از جمله کاربردی، توسعه‌ای، فناوری علوم فضایی، کشاورزی، مطالعه طراحی و ساخت ماهواره سنجشی و آزمایشگاهی خواهد بود.
      2020-07-15 05:34:00
    آزمون خلاقیت در بیش از 170 کشور جهان
    خلاقیت
    آزمون خلاقیت در بیش از 170 کشور جهان
    امکان ثبت نام دراین مسابقه از ۱۰ تیرماه تا ۹ شهریور ۱۳۹۹ برای توسعه‌دهندگان نرم افزاردر آسیا-اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا، آمریکای لاتین و چین فراهم می باشد.
      2020-07-10 12:09:17
    بردعملیاتی پهپادها افزایش می یابد
    گوناگون
    بردعملیاتی پهپادها افزایش می یابد
    شرکت‌های بسیاری در طی سال‌های اخیر روی توسعه و تست سیستم‌های تحویل مبتنی بر پهپاد کار کرده‌اند. با این حال هنوز یک مساله بزرگ در رابطه با این وسائل نقلیه وجود دارد.
      2020-07-05 13:28:00
    شکاف دیجیتالی کشور ترمیم می شود
    فناوریهای برتر
    شکاف دیجیتالی کشور ترمیم می شود
    ارائه خدماتی نظیر جراحی از راه دور، شکل‌گیری شهر هوشمند با استفاده از قابلیت‌های توأم این فناوری و همزیستی با فناوری اینترنت اشیا، دسترسی کاربران به سرویس پخش محتوای باکیفیت بالا از طریق تلویزیون‌های تعاملی از جمله دستاوردهای این اقدام است.
      2020-07-03 07:06:00
    عطش توسعه در آمازون
    شرکت ها و برندها
    عطش توسعه در آمازون
    اخبار منتشر شده توسط فایننشیال تایمز خبر از این دارند که هزینه این گام برای آمازون برابر با یک میلیارد و دویست میلیون دلار بوده است.
      2020-07-02 06:00:00